دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۴
برگزاری لیگ قرآنی در نمایشگاه بین‌المللی قرآن

مدیر بخش «علم، دانشجو و دانشگاه قرآنی» از برگزاری لیگ قرآنی در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم خبر داد.-

حسین همتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این مسابقات از جمعه (28 تیر‌ماه) با حضور تیم‌هایی از مراکز آموزش عالی و دانشگاهی کشور برگزار می‌شود. تا دیروز یکشنبه (23 تیر‌ماه) 10 تیم از آقایان و 11 تیم از بانوان برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی کرده بودند. امشب (24 تیر‌ماه) مراسم قرعه‌کشی این مسابقات با حضور نمایندگان تیم‌های شرکت کننده از استان‌های تهران، قم، قزوین و بوشهر در بخش «علم، دانشجو و دانشگاه قرآنی» برگزار می‌شود. 

وی در ادامه درباره نحوه برگزاری لیگ قرآنی گفت: تیم‌های شرکت کننده در دو لیگ مردان و بانوان به رقابت خواهند پرداخت. در لیگ آقایان تیم‌ها در سه گروه سه نفره تقسیم ‌می‌شوند و یک تیم در دور اول استراحت خواهد کرد و در پایان این دور، یک تیم از هر گروه همراه با تیمی که با قرعه استراحت رو‌به‌رو شده است، به مرحله بعد صعود می‌کنند و در مرحله دوم تیم‌ها دو به دو به رقابت می‌پردازند و در نهایت، دو تیم به مسابقه پایانی راه خواهند یافت. 

همتی در تشریح چگونگی برگزاری لیگ بانوان هم عنوان کرد: مسابقات بانوان در سه گروه سه تیمی و یک گروه دو تیمی برگزار خواهد شد. در پایان مرحله نخست، یک تیم از هر گروه به دور بعدی راه خواهد یافت و
در مرحله دوم هم دو تیم پس از رقابت به مرحله نهایی صعود خواهند کرد تا در مسابقه پایانی به رقابت بپردازند. 

مدیر بخش «علم، دانشجو و دانشگاه قرآنی» درباره میزان جایزه تیم‌های برتر مسابقات گفت: در هر یک از دو لیگ بانوان و آقایان به تیم نخست مبلغ یک میلیون تومان و به تیم دوم مبلغ 600 هزار تومان جایزه تعلق خواهد گرفت. همچنین به هر یک از نفرات تیم‌های برتر یک دوره کتاب‌های استاد صفایی معادل ارزش ریالی 200 هزار تومان اهدا خواهد شد.  

سرپرست مركز قرآن و عترت وزارت بهداشت در تشریح شرایط تیم‌ها برای شرکت در مسابقات بیان کرد: تمامی اعضای تیم‌های شرکت‌کننده باید دانشجو باشند و در هر تیم دست‌کم یک نفر باید حافظ 10 جزء قرآن کریم باشد. لازم به ذکر است که بیشتر افراد شرکت کننده در این مسابقات حافظ کل قرآن کریم‌اند.

وی در پایان دیگر شرایط تیم‌ها برای شرکت در مسابقات را این‌گونه ذکر کرد: در هر تیم یک نفر باید مسلط به قرائت سطح شش و یک نفر هم مسلط به ترجمه، تفسیر قرآن کریم و سیره‌شناسی ائمه (ع) باشد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط