شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
بزرگترین رسالت دانشگاه‌ها نشان دادن حیات برتر است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در نشست تخصصی «سبک زندگی قرآنی» بیان کرد: پژوهش‌ها در محیط‌های دانشگاهی باید به این سوالات پاسخ دهند که حیات برتر برای انسان چیست، راه رسیدن به حیات برتر کدام است و زمینه‌های رسیدن به این حیات برتر کدامند؟ در حقیقت، بزرگترین رسالت دانشگاه‌ها، نشان دادن حیات برتر است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین نشست تخصصی بخش «علم، دانشجو و دانشگاه قرآنی» با سخنرانی حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد محمدیان، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، عصر جمعه (21 تیر‌ماه) در سالن شماره 3 نشست‌های تخصصی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدیان در این نشست با زیبا خواندن بیان و کلام قرآن کریم، عنوان کرد: حرف و سخن زیبا در دنیا و در طول تاریخ زیاد گفته شده ولی بالاترین و زیباترین حرف و کلام منحصر به قرآن است که باید بتوانیم آن را به بهترین نحو ممکن ارایه کنیم. دانشگاه بهترین جایگاه برای انجام این کار است.

وی با بیان این‌که «ما امروز زنده‌ایم و فکر می‌کنیم حیات ما حیات مهمی است» افزود: حیات برتری هم برای ما وجود دارد که فوق تصور ما است. خداوند رحمان در قرآن به بندگانش می‌گوید که خدا و رسولش را اجابت کنید که شما را به زنده شدن دعوت و حیاتی جدید به شما اهدا می‌کنند. اگر قرآن را کتاب زنده و شفابخش بدانیم و همان‌گونه که به ائمه معصومین (ع) متوسل می‌شویم به آن رو آوریم، به یقین وضعیت زندگی ما تغییر و قرآن زندگی ما را زیر و رو می‌کند.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: طبق بیان قرآن، هر کس به عمل صالح مومن باشد، به او دو حیات طیبه داده می‌شود و مومنانی که در این دنیا به حیات طیبه رسیده‌اند، به حیاتی برتر دعوت می‌شوند. حیاتی که نه چشمی آن را دیده، نه گوشی آن را شنیده و نه به قلب کسی خطور کرده است.

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمدیان با اشاره به فرصت بسیار مغتنم ماه مبارک رمضان برای نزدیکی بیشتر به قرآن برای نیل به حیات طیبه، گفت: امیدوارم این ماه پربرکت و شب‌های قدری که در پیش است، ما را برای عبور از مرحله خاکی به مرحله افلاکی و ملکوتی آماده کند تا بتوانیم از خاک به افلاک برسیم.

وی افزود: قرآن روش عبور از این مسیر و رسیدن به مقصد را که حیات طیبه است، به بشریت ارایه کرده است. معرفی این حیات برتر، دستاورد اصلی قرآن و هدیه خدا به بشریت است. امیدوارم بتوانیم با انس با قرآن، شیرینی همنشینی با آن را درک کنیم و به توفیق عمل به آن نایل شویم.

نشست تخصصی «سبک زندگی قرآنی» از ساعت 19 جمعه (21 تیر‌ماه) در سالن شماره 3 نشست‌های تخصصی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم واقع در طبقه همکف شبستان، جنب بخش دانشگاهی برگزار شد.
 
در این مراسم همچنین از مفاتیح دانشجویی منتشر شده از سوی انتشارات نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها رونمایی شد.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط