شنبه ۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
«دنگ دوست» دیگر بار طنین‌انداز می‌شود

مجموعه شعر 40 صفحه‌ای «دنگ دوست» اثر سلیمان عباسی، شاعر ساکن استان ایلام به‌زودی از سوی نشر برگ‌ آذین تجدید چاپ می‌شود. این کتاب شامل سروده‌های شاعر به‌زبان کردی در سنین نوجوانی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سلیمان عباسی گفت: مجموعه اشعارم با عنوان «دنگ دوست» به‌زبان کردی است و نخستین بار سال 91 آن ‌را منتشر کرده‌ام.

وی با بیان این‌که معنای عبارت کردی «دنگ دوست» به زبان فارسی «صدای دوست» است، افزود: اشعار این کتاب را در سنین نوجوانی سروده‌ام و پس از گذشت 44 سال آن‌ها را منتشر کرده‌ام.

عباسی اظهار کرد: این کتاب شامل مجموعه غزل‌هایی مانند «لالایی مادر و بچه با یکدیگر»، «بهاریه»، «روزگار»، «پیری» و «طبیعت ایلام» است که در قالب غزل و در مدح پیامبر اکرم (ص) سروده شده‌اند.

وی گفت: غزل «لالایی‌های مادر و بچه برای یکدیگر» در ایلام خیلی طرفدار دارد به‌طوری که بارها به دعوت صدا و سیمای ایلام به تلویزیون رفته‌ و این شعر را روخوانی کرده‌ام. در این غزل مادری برای کودکش به زبان محلی لالایی می‌خواند، سپس کودک هم برای مادرش لالایی‌ می‌خواند و برای همه خوبی‌ها از مادر تشکر می‌کند.
 
مجموعه اشعار «دنگ دوست» اثر سلیمان عباسی در 40 صفحه از سوی نشر برگ آذین واقع در استان ایلام سال 91 با شمارگان یک‌هزار جلد و قیمت یک‌هزار و 500 تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط