سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کاش پیروزی تاریخی ایران کتاب می‌شد

دروازه‌بان و مربی اسبق تیم ملی‌ فوتبال کشورمان با انتقاد از حرف‌های چند روز گذشته سرمربی کره‌جنوبی، از مکتوب کردن نتایج تاریخی تیم ملی‌ ایران در مسابقات به یاد ماندنی بین‌المللی از جمله پیروزی شش بر دو ایران مقابل کره جنوبی، به عنوان راهکاری برای روشن شدن افکار عمومی جهان نسبت به تاریخ فوتبال ایران یاد کرد.-

نادر فریاد شیران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: گویا چوی (سرمربی کره) شکست تحقیرآمیز کشورش مقابل ایران در مسابقات جام ملت‌های 1996 را فراموش کرده‌ است که به خود اجازه می‌دهد، درباره تیم ما این‌طور صحبت کند!

فریادشیران که یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی ایران در جام ملت‌های سال 1996 بود، با اشاره به آن دیدار تاریخی افزود: هنوز هم چهره درهم و ماتم‌زده مربیان کره را پس از دریافت گل ششم از ایران به یاد دارم. کاش این واقعه به انضمام عکس‌ نیمکت کره‌جنوبی در آن دیدار به صورت کتابی درمی‌آمد و به زبان‌های زنده دنیا ترجمه می‌شد. در این صورت همه متوجه حال و روز کره‌ای‌ها در آن بازی می‌شوند.

وی افزود: امیدورام این پیشنهاد از سوی نویسندگان و محققان حوزه ورزش عملی شود. مطمئنم به این ترتیب فوتبال ایران بیش از گذشته در عرصه بین‌المللی شناخته شود. فکر نمی‌کنم تیمی در آسیا توانسته باشد با چنین نتیجه‌ای کره را درهم بکوبد.

«چوی کانگ هی» سرمربی تیم ملی فوتبال کره جنوبی، چند روز پیش و پس از برتری تیمش مقابل ازبکستان در محله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا اظهار کرده بود که از تیم ایران بدش می‌آید و دوست دارد کره و ازبکستان به جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا کنند. این اظهار نظر با واکنش شدید کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روبه‌رو شد. کی‌روش مدعی شده بود که چوی باید از مردم ایران عذرخواهی کند یا از سمت مربیگری کره جنوبی استعفا دهد. 

تیم ملی فوتبال کشورمان ساعت 16 و 30 دقیقه امروز(سه‌شنبه) در دیداری حساس میهمان تیم ملی کره‌جنوبی است. در دیداری دیگر، تیم ملی ازبکستان از تیم ملی قطر پذیرایی می‌کند، در حالی که قطری‌ها هیچ امیدی به صعود ندارند. اکنون کره‌جنوبی با 14 امتیاز در صدر گروه یک قرار دارد و تیم ایران با 13 امتیاز دوم است. ازبکستان با 11 امتیاز در رده سوم به سر می‌برد و تیم‌های ملی قطر و لبنان به ترتیب با 7 و 5 امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند. دو تیم برتر این گروه به طور مستقیم راهی مرحله نهایی جام جهانی 2014 برزیل می‌شوند و تیم سوم باید در دیدار حذفی(پلی‌آف) شرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط