شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
برپایی ششمین نمایشگاه کتاب استان کردستان

ششمین نمایشگاه کتاب استان کردستان به همت موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان یکشنبه (31 شهریور) افتتاح خواهد شد.-

قباد میمنت‌آبادی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: ششمین دوره نمایشگاه کتاب استان کردستان به‌گونه‌ای متفاوت‌تر از دوره‌های قبل برگزار می‌شود. افزایش تعداد کتاب‌ها با موضوعات متنوع و فراگیر، بخشی از این تغییرات‌ است.

وی ادامه داد: ششمین دوره از نمایشگاه کتاب استان کردستان با هدف افزایش سرانه کتاب و مطالعه نسبت به دوره‌های گذشته، میزان بیشتری بُن کتاب در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به جایگاه والای کتاب در میان سایر محصولات فرهنگی گفت: با وجود توسعه تکنولوژی و افزایش وسایل انتقال اطلاعات، کتاب همچنان جایگاه والای خود در دنیای فرهنگ و ارتباطات و همچنین میان مخاطبان خود به ویژه نسل جوان و نوجوان را حفظ کرده است.

میمنت‌آبادی با بیان این‌که کتاب تاثیرگذارترین وسیله برای ارتقای فرهنگ عمومی کشور محسوب می‌شود، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی زمینه را برای ترغیب عموم و خواص مردم ایجاد می‌کند تا در این فضای فرهنگی با هدف نهادینه کردن فرهنگ مطالعه حضور موثر داشته باشند و با تازه‌های نشر آشنا شوند.

وی افزود: در ششمین نمایشگاه کتاب استان کردستان برنامه‌های متعددی برگزار خواهد شد. برپایی نشست‌های تخصصی با حضور کارشناسان حوزه‌های مختلف، برپایی کارگاه‌های آموزشی، عضوگیری رایگان بازدیدکنندگان برای استفاده از کتابخانه‌‌های عمومی و همچنین برپایی مراسم‌های تجلیل از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی عناوین برخی از این برنامه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان ادامه داد: در این نمایشگاه تصمیم داریم از کتاب یکی از شعرای اهل بیت (ع) که دربردارنده اشعار مربوط به امام رضا(ع) است، رونمایی کنیم.

میمنت‌آبادی در پایان گفت: ششمین دوره نمایشگاه کتاب استان کردستان تا جمعه (5 مهر) در محل دایمی نمایشگاه‌های شهر سنندج در دو نوبت صبح (از ساعت 9 تا 13) و بعدازظهر (از ساعت 16 تا 20) میزبان علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط