شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۲
برپایی نشست بررسی کتاب «رشد حرکتی در دوره طفولیت»

امروز(28 اردیبهشت ماه) در سرای اهل کتاب «رشد حرکتی در دوره طفولیت» با حضور دکتر محمدعلی اصلانخانی و دکتر نصور احمدی و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه مطالعات علوم ورزشی و تربیت‌بدنی، نقد و بررسی می‌شوند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب در نوزدهمین جشنواره کتاب سال دانشجویی به عنوان اثر شایسته تقدیر شناخته شد.

کتاب «رشد حرکتی در دوره طفولیت» را جان پایک به رشته تحریر درآورد و دکتر اصلانخانی، الهام عظیم‌زاده،‌نصور احمدی، مهدی رافعی بروجنی و زهرا پورآقایی اردکانی به فارسی برگردانده‌اند.

محتوای اثر حاضر در 12 فصل به مضمون‌های قابلیت‌های حرکتی اولیه، رویکردهای نظری رشد حرکتی، کنترل حرکتی و مغز، کنترل قامت، کنترل حرکات دست، جابه‌جایی، آزمون‌های سنجش حرکتی، سنجش عصبی ـ رفتار حرکت و آزمون‌های دیگر، سنجش تشخیصی حرکتی و آزمون‌های غربالگری، رشد حرکتی و اختلال‌های رشدی، فلج مغزی و سندرم داون می‌پردازد. 

کتاب «رشد حرکتی در دوره طفولیت» را نشر علم و حرکت روانه بازار کتاب کرده، تنخستین منبعی است که بر رشد حکتی در دوره طفولیت توجه دارد، مرحله‌ای که در آن بیشترین تغییرات کیفی در طول عمر رخ می‌دهد.
 
این نوشتار به عنوان یک منبع درسی برای دانشجویان تحصلات تکمیلی و نیز به عنوان یک کتاب مرجع برای محققان و متخصصان علوم تندرستی به شمار می‌آید.

در نشست امروز(28 اردیبهشت ماه) که از ساعت 17 تا 19 در سرای اهل قلم برپا خواهد شد، کتاب «رشد حرکتی در دوره طفولیت» از جنبه‌ها گوناگون علمی، نوشتاری و رویکردی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط