چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴
کمبود کتاب‌های تخصصی به آموزش کمانداران ضربه می‌زند

دبیر کمیته همگانی و استعدادیابی فدراسیون تیراندازی با کمان از برپایی کلاس‌های بین‌المللی این رشته ورزشی خبر داد و کمبود کتاب‌های آموزش تیراندازی را مشکل بزرگی بر سر راه آموزش کمانداران کشورمان عنوان کرد.-

شیدا زارع در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: هر سال تقویم جامعی از سوی فدراسیون تیراندازی با کمان جمهوری اسلامی ایران تهیه و تدوین می‌شود و در اختیار زیرمجموعه‌های این فدراسیون قرار می‌گیرد. امسال هم اعزام مربیان ایرانی به خارج از کشور برای شرکت در کلاس‌های سطح پیشرفته این رشته ورزشی، یکی از برنامه‌هایی است که در این تقویم گنجانده شده است. 

زارع با انتقاد از کمبود کتاب‌های آموزشی تیراندازی با کمان گفت: متاسفانه تالیفات و ترجمه‌های تخصصی چندانی در زمینه این ورزش دیده نمی‌شود، در حالی که کتاب‌ها و مقالات ارزشمندی به زبان انگلیسی درباره اسلحه‌های ریکرو و کامپوند و رقابت‌های انفرادی و تیمی در این قالب‌ها وجود دارند و افراد مسلط به زبان انگلیسی و آشنا به اصطلاحات تخصصی ورزشی، می‌توانند با مطالعه این آثار به خوبی در جریان تازه‌های تیراندازی با کمان قرار بگیرند. ضرورت دارد این آثار به زبان فارسی برگردانده شوند. 

وی افزود: فدراسیون تیراندازی با کمان برای افزایش سطح دانش مربیان ایرانی، کلاس‌های مربیگری درجه دو و سه این ورزش را برگزار می‌کند اما مربیان داخلی نباید به حضور در این کلاس‌ها بسنده کنند و شرکت در کلاس‌های تکمیلی آموزش زبان انگلیسی می‌تواند نقش عمده‌ای در بالابردن سطح آگاهی مربیان، مدرسان و همچنین داوران کشورمان داشته باشد. امیدوارم در‌ سال‌های آینده کتاب‌های مورد نیاز فدراسیون تیراندازی با کمان ترجمه شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط