چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷
دانشکده تخصصی برای رکاب‌زنان تاسیس می‌شود

مشاور فرهنگی کمیته آموزش فدراسیون دوچرخه‌سواری از راه‌اندازی دانشکده پودمانی با استفاده از منابع آکادمیک و کتاب‌های تخصصی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری (UCI) در کشورمان خبر داد.-

محمد عسگری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: این موسسه به نوعی زیرمجموعه دانشگاه علمی کاربردی به حساب می‌آید و دروس و منابع آکادمیکی که برای آن در نظر گرفته شده‌اند، به رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ارجاع پیدا می‌کنند. 

وی با اشاره به تصویب اساسنامه این موسسه آموزش عالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: طبق توافقات انجام شده بین فدراسیون دوچرخه سواری و وزارت علوم،‌ تحقیقات و فن‌آوری قرار بود با آغاز سال 92 این دانشگاه راه‌اندازی شود که وزارت ورزش و جوانان با ارسال نامه‌ای، صدور  مجوز تاسیس آن‌ را به ماه‌های آینده موکول کرد. 

عسگری کتاب‌های تخصصی اتحادیه جهانی دوچرخه‌سواری را منابع اصلی دروس این دانشگاه دانست و اضافه کرد: فدراسیون دوچرخه‌سوای ایران پس از انقلاب اسلامی شش کتاب آموزشی منتشر کرد که این آثار دربرگیرنده نکات بسیار مهمی برای آموزش تخصصی رکابزنان در پیست،‌جاده و کوهستانند. این کتاب‌ها بخشی از آثار مکتوب مورد نیاز دانشجویان دوچرخه‌سواری را تامین خواهند کرد اما منابع تخصصی دروس این دانشکده، کتاب‌هایی‌اند که از سوی «UCI» منتشر شده‌اند و از مهم‌ترین این آثار می‌توان به «برنامه‌ریزی تمرینات» نوشته «ولف‌ لام نیندل» اشاره کرد. 

مشاور کمیته آموزش فدراسیون دوچرخه‌سواری افزود: دروس عمومی این رشته هم مطابق با کتاب‌هایی است که برای دانشجویان مقطع کاردانی رشته تربیت‌بدنی در نظر گرفته شده‌اند . دانشگاه تخصصی دوچرخه‌سواری در مقاطع کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به ثبت‌نام دانشجو می‌پردازد. البته برای مقاطع کارشنای ارشد و دکتری هم برنامه‌ریزی‌ شده است که طرح کلی آن در آینده اعلام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط