یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
«پسری روی سکو‌ها» همچنان انتظار می‌کشد

حمیدرضا صدر، نویسنده و مترجم حوزه ورزش ابراز امیدواری کرد که جدیدترین اثرش با نام «پسری روی‌ سکوها» پس از چندماه تاخیر در روزهای آینده روانه بازار نشر شود.-

دکتر صدر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «پسری روی سکوها» شامل یک مقدمه و پنج فصل است و به بررسی رویداد‌های فوتبال ایران از اوایل دهه 40 شمسی تا حضور تیم ملی کشورمان در مسابقات جام جهانی 1998 فرانسه می‌پردازد. در واقع، تاریخچه چهار دهه از فوتبال ایران در این کتاب گنجانده شده است. 

وی افزود: تمامی کارهای لازم برای انتشار این اثر انجام داده شده است و حتی به تازگی عکسی از فوتبال ایران مربوط به دهه‌های گذشته را به عنوان طرح جلد کتاب در اختیار ناشر قرار دادم و امیدوارم «پسری روی سکو‌ها» پس از انتشار با استقبال خوبی از سوی علاقه‌‌مندان کتاب‌های ورزشی روبه‌رو شود. 

منتقد حوزه‌های سینما و ورزش با اشاره به مشکلاتی که سال گذشته برای انتشار این اثر به وجود آمد، توضیح داد: از آن‌جایی که دو کتاب‌ قبلی‌ام یعنی «نیمکت داغ» و «یونایتد نفرین‌شده» از سوی انتشارات چشمه روانه بازار کتاب شدند، تصمیم داشتم آخرین اثرم را هم برای انتشار به چشمه بسپارم اما طبق توافقی که امسال با انتشارات زاوش داشتم، قرار شده است کتاب «پسری روی سکوها» در روزهای آینده از سوی این انتشارات منتشر شود.
 
وی افزود: به احتمال فراوان این کتاب به بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نخواهد رسید و این را هم باید از بداقبالی یک نویسنده دانست. 

نویسنده کتاب «روزی روزگاری فوتبال» درباره تالیفات جدیدش گفت: به تازگی نوشتن کتابی با عنوان «پرسه‌های هزار و یک شبی» را به پایان رسانده‌ام. محور اصلی این کتاب بررسی تصویر غیرحقیقی خاورمیانه در سینمای غرب و به ویژه هالیوود است. همچنین در حوزه ورزش هم تالیف کتابی درباره زندگی 100 بازیکن برجسته تاریخ فوتبال ایران را آغاز کرده‌ام. 

حمیدرضا صدر متولد 28 اسفند 1334، نویسنده و منتقد زمینه‌‌های سینما و فوتبال است. وی معمولاً در برنامه‌های ورزشی صدا و سیما به عنوان کارشناس فوتبال حضور پیدا می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط