شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
گلايه‌هاي مشهدي رستم در آستانه نمايشگاه كتاب

فاطمه مشهدي‌رستم، نويسنده و شاعر كودكان، که در آستانه نمايشگاه كتاب تعدادی کتاب آماده انتشار دارد، با گلايه از برخي ناشران گفت: به نظر می‌رسد بعضی وقت‌ها نویسندگان دیگری برای بعضی ناشران در اولویت هستند و این مساله سبب می‌شود که آثار عده‌ای از مولفان در نوبت چاپ معطل بمانند.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، مشهدي‌رستم که از تعویق در انتشار چند کتابش از سوی ناشران اظهار نارضایتی کرد، گفت‌: هم اكنون چندين كتاب دارم كه سال‌هاست قول نشر آن‌ها براي نمايشگاه به من داده مي‌شود، اما برخي از آن‌ها بيش از پنج سال است كه در دست ناشر مانده‌اند. چنين شرايطي سبب مي‌شود كه بعضی نويسندگان كه سال‌هاست در اين زمينه قلم مي‌زنند و نوشتن جزئی از پوست و استخوان‌ آن‌هاست، تصميم به خداحافظي از عرصه نويسندگي بگيرند.

وی اضافه کرد: پنج سال است كه دو كتاب به انتشارات منادي تربيت سپرده‌ام، اما تاكنون منتشر نشده‌اند. اين دو كتاب «شب مثل بهشت» و «باغبان و فرشته ماه» نام دارند و قرار بود در بيست‌وپنجمين نمايشگاه كتاب عرضه شوند.

وي افزود: كتاب ديگري با عنوان «هوهو چيش چيش» در به‌نشر دارم كه چند سالی است در انتظار چاپ است. يك مجموعه شعر كودكانه نيز دارم كه قرار بود سال گذشته از سوی نشر قو منتشر شود.

نويسنده «من و مادربزرگ و اينترنت» گفت: به نظر می‌رسد برخی اوقات نویسندگان دیگری برای بعضی ناشران در اولویت هستند و این امر شاید سبب شود که آثار من و نويسندگان ديگر در نوبت چاپ معطل بمانند.
 
وي افزود: به جرات می‌توانم بگویم که اغلب آثارم تا به حال مورد استقبال بوده‌اند اما باید دید این روزها ملاك ناشران از چاپ كتاب چيست؟ 

مشهدی‌رستم، نویسنده کودک و نوجوان و فارغ‌التحصیل رشته روانشناسی است. وی تاکنون جوایزی همچون ديپلم افتخار كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، تقديرنامه‌ آيه‌های ايثار، لوح سپاس جشنواره رشد، لوح سپاس كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان، لوح سپاس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایزه‌ جشنواره‌ کتاب سلام و تقدير و ثبت در كتابچه‌ جشنواره‌ بين‌المللی كتاب بولونيا را از آن خود کرده است. 

از آثار او می‌توان کتاب‌های «تاپ، تاپ، تاپ»، «كاش بم دوباره می‌خنديد» و «تلنگری از مهر به سرای بی‌كسی» را نام برد.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط