چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
انتشارات بنی‌هاشم (ع) با 120 عنوان کتاب در نمایشگاه تهران

مرکز پخش کتاب «فطرس» که توزیع و پخش کتاب‌های انتشارات بنی‌هاشم (ع) و همچنین جامعه‌القرآن قم را بر عهده دارد، کتاب‌های این دو انتشارات را در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد کرد._

علی طلعتی، مدیر این مرکز پخش در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره نحوه حضور انتشارات بنی‌هاشم (ع) در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: انتشارات بین‌المللی بنی‌هاشم (ع) با حدود 120 عنوان کتاب در حوزه علوم قرآنی در دو بخش کتاب‌های کودک و کتاب‌های بزرگسال در نمایشگاه تهران حضور خواهد داشت. 

مدیر مرکز پخش کتاب «فطرس» عمده فعالیت این انتشارات را در زمینه کارهای پژوهشی درباره قرآن کریم دانست و عنوان کرد: انتشارات بنی‌هاشم (ع) تلاش دارد تا بتواند آثاری ماندگار را در حوزه علوم قرآنی بر جای بگذارد. 

طلعتی ادامه داد: مخاطب کتاب‌های این انتشارات تنها ایرانی‌ها نیستند، بلکه مخاطب اصلی این آثار تمامی جهان اسلام است. بیشتر کتاب‌های چاپ شده در این انتشارات دو یا چند‌زبانه منتشر می‌شوند. ما از طریق رایزنی‌های فرهنگی ایران در کشورهای مختلف برای معرفی و ارایه آثار ارزشمند قرآنی اقدام می‌کنیم. تاکنون آثار منتشر شده از سوی این انتشارات با استقبال بسیار خوبی حتی از سوی مسلمانان دیگر کشورها رو به رو شده است و ما بازخوردهای خوبی را دریافت کرده‌ایم. 

وی در ادامه مجموعه هشت جلدی «باغ آیه‌ها» را از جمله آثار انتشارات بنی‌هاشم (ع) نام برد که در دوره‌های پیشین نمایشگاه بین‌المللی و نمایشگاه قرآنی با استقبال بسیاری رو‌به‌رو شد. وی گفت: این مجموعه هشت جلدی، آیات جزءهای 29 و 30 قرآن کریم را به نوعی دیگر به خردسالان آموزش می دهد و آن‌ها را با استفاده از تصاویر با مفاهیم آیات آشنا می‌کند. در این کتاب‌ها بر حسب محتوا و معنای هر یک از آیات، تصویری مرتبط با آن آورده شده است. کودکانی که در ابتدای راه آشنایی با قرآن کریم قرار دارند حتی اگر نتوانند آیات را بخوانند، با دیدن نقاشی‌ها و کمک والدین می‌توانند مفهوم آیات را درک کنند. در واقع، کودکان از این طریق رغبت بیشتری نسبت به یادگیری قرآن پیدا می‌کنند. 

مدیر پخش کتاب «فطرس» در پایان افزود: از جمله جدیدترین کتاب‌های انتشارات بنی‌هاشم (ع) که در نمایشگاه عرضه خواهند شد، می‌توان کتاب «همخوانی کلمات اکثر» تالیف محمد‌رضا رحمانی، کتاب «قرآن آموزشی معین» تالیف جمعی از مولفان دانشگاه اصفهان و مجموعه دو جلدی «شرحی بر قرآن به ترتیب شان نزول آیات» تالیف حبیب نیازمند را نام برد. 

انتشارات بنی‌هاشم (ع) از سال 1379 در حوزه چاپ و نشر کتاب‌های دین و علوم قرآنی فعالیت می‌کند و تاکنون بیش از 120 عنوان کتاب از این انتشارات منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها