سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
انتشار شانزدهمین کتاب نویسنده لرستانی

شانزدهمین کتاب علی‌مردان عسکری‌ عالم، نویسنده لرستانی با عنوان «افسانه‌ها و باورداشت‌های غرب کشور» منتشر شد.-

عسکری ‌عالم در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: این کتاب شامل مجموعه‌ای از 172 افسانه‌ها، تمثیل‌ها، روایت‌ها و باورهای عامه مردم است. 

وی با بیان این‌که این اثر شانزدهمین کتابش درحوزه فرهنگ و ادبیات بومی و محلی است، افزود: «افسانه‌ها و باورداشت‌های غرب کشور» علاوه بر افسانه‌ها و متل‌ها دربردارنده تعداد زیادی از آداب و رسوم، چیستان‌ها و واژگان لری و لکی است. 

وی ادامه داد: این مجموعه را طی سال‌های گذشته از زبان راویان مختلف در استان‌های لرستان، ایلام،چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد،کرمانشاه و کردستان گردآوری کردم. 

عسکری ‌عالم همچنین با اشاره به جایگاه ممتاز افسانه و متل در نزد مردمان این مناطق، مجموعه این باورها را آمیخته‌ای از تدبیر، تدبر و شور و شادی دانست که در زندگی مردمان این دیار دارای جنبه‌های سرگرمی و گذران وقت دارد.

کتاب «افسانه‌ها و باورداشت‌های غرب ایران» با شمارگان دو هزار نسخه و در 648 صفحه از سوی انتشارات آرون به بازار کتاب عرضه شده است. 

از این نویسنده خرم‌آبادی تاکنون آثاری نظیر «فهلویات»،«زبانزدهای لکی»،«زبانزدهای لری»،«چهل سرود»،«ادبیات شفاهی قوم لر»،«فرهنگ عامه مردم لرستان(5جلد)»،«سیقاف» و «فضول معرکه»به چاپ رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط