یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
بزرگترین کتابخانه نمین دایر است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین در استان اردبیل از گشایش درهای کتابخانه مرکزی این شهرستان در تعطیلات نوروز خبر داد._

محمد فتحی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، عنوان کرد: در پنج روز نخست تعطیلات نوروز، بزرگترین کتابخانه نمین از 9 صبح تا 12 و 30 دقیقه و بعد از ظهر از ساعت 15 تا 18 دایر است. همچنین در سایر روزهای نوروز این کتابخانه از هفت صبح تا 19 امکانات خود را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: در نوروز این کتابخانه خدماتی نظیر ارایه کتاب و فرصت استفاده از سالن مطالعه را برای 300 نفر کنکوری‌ و محقق فراهم می‌کند. بخش مجزای کوک این کتابخانه با ظرفیت 60 نفر در این روزها فعال است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نمین با بیان این‌که کلنگ احداث کتابخانه مرکزی نمین سال 1390 به زمین خورد گفت: فاز نخست این کتابخانه در 700 متر مربع با بخش‌های کودک، مرجع، نشریات، سالن‌های مطالعه و نمازخانه ابتدای بهمن ماه سال 91 به بهره‌برداری رسید و اکنون برای آغاز فاز دوم این کتابخانه منتظر تخصیص اعتباراتیم.

وی اظهار کرد: اکنون این کتابخانه بیش از 300 نفر عضو و پنج هزار جلد کتاب دارد. البته هنوز سهمیه کتاب کتابخانه مرکزی نمین از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارایه نشده است.

وی درباره فاز دوم این کتابخانه عنوان کرد: در فاز دوم این کتابخانه می‌کوشیم مکانی را برای کافی‌نت و نگهداری آثار قدیمی و کتاب‌های نفیس تعبیه کنیم. اینک شهر نمین 11 هزار نفر جمعیت دارد که با بهره‌برداری از فاز دوم کتابخانه مرکزی، خدمات مطلوبی را ارایه خواهیم کرد. این ساختمان قابلیت اضافه کردن طبقات تا پنج طبقه را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط