شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۱
فراخوان تاسیس کتابخانه عمومی به نام زنده‌یاد ثاقب‌فر

جمعی از دوستداران زنده‌یاد ثاقب‌فر، برای تاسیس کتابخانه‌ای عمومی به‌نام وی و خرید کتاب‌هایش فراخوانی منتشر کردند. علاقه‌مندان به کتاب به‌ویژه کتاب‌های حوزه تاریخ می‌توانند برای هرگونه همکاری به هیات موسس کتابخانه عمومی ثاقب‌فر مراجعه کنند.-

مدیر کتابسرای بلخ به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ گفت: به‌منظور گرامیداشت یاد و خاطره زنده‌یاد استاد مرتضی ثاقب‌فر، برای تاسیس کتابخانه‌ای عمومی فراخوان داده‌ایم.

منوچهر پیشوا افزود: جمعی از دوستان و نزدیکان استاد به احترام وی و کارنامه درخشانش در حوزه تاریخ و ایرانشناسی، همچنین علاقه‌اش به ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی به‌ویژه برای آشنایی جوانان با تاریخ و پیشینه تمدن ایران، تصمیم گرفتندکتابخانه شخصی زنده‌یاد ثاقب‌فر را خریداری و کتابخانه‌ای عمومی به نام وی تاسیس کنند.

وی درباره اعضای هیات موسس کتابخانه توضیح داد: با همکاری پیمان اعتماد از موسسه خورشید راگا، علیرضا افشاری از انجمن افراز، اهورا پارسا، مدیر آموزشگاه موسیقی زروان، همچنین مسعود لقمان از انجمن پژوهشی ایرانشهر و فرشید ابراهیمی از بنیاد نیشابور با یاری همسر زنده‌یاد ثاقب‌فر (فرحناز خمسه‌ای) به این اقدام دست زدیم.

این پژوهشگر حوزه تاریخ درباره مدیریت این کتابخانه توضیح داد: هیات موسس، تنها برای آغاز کار و تاسیس کتابخانه فعالیت می‌کند و مدیریت آن در آینده به هیات مدیره‌ای که از سوی اعضا انتخاب می‌شوند، واگذار خواهد شد و نقش این افراد در آینده به‌صورت ناظر است.

پیشوا درباره مراحل انجام کار گفت: مرحله نخست خریداری کتابخانه شخصی زنده‌یاد ثاقب‌فر از خانواده وی است و در این بخش نیاز به سرمایه‌گذاری داوطلبانه از سوی علاقه‌مندانیم که در لوح تاسیس کتابخانه نیز نام آن‌ها آورده می‌شود. مرحله بعدی کار نیز انتخاب مکان مناسبی برای استقرار آن است.

مدیر کتابسرای بلخ با اشاره به فراخوان برای درخواست همکاری از سوی علاقه‌مندان افزود: افرادی که تمایل دارند در هیات مدیره این کتابخانه عضو شوند یا به‌عنوان همکار این هیات فعالیتی انجام دهند، رزومه‌ای همراه با وظیفه‌ای که می‌خواهند برعهده داشته باشند به نشانی saghebfarnask@gmail.com ارسال کنند. افرادی نیز که مایل به اهدای کتاب به‌ویژه در حوزه تاریخ ایران‌زمین به کتابخانه‌اند، می‌توانند به یکی از اعضای هیات موسس اطلاع دهند.

پیشوا درباره شیوه ارسال کمک‌های مالی برای تاسیس کتابخانه اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای کمک‌های مالی با شماره 88951312 (کتابسرای بلخ) تماس بگیرند تا نامشان در دفتر یادبود کتابخانه ثبت شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها