شنبه ۳ فروردین ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
دیدار از «مساجد تاریخی فارس» در قالب یک کتاب

کتاب «مساجد تاریخی فارس» به قلم کرامت یزدانی روانه بازار کتابفروشی‌ها شد. در این کتاب مساجد دوره‌های مختلف تاریخی برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی معرفی شده‌اند.-

کرامت یزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: مشخصات حدود 75 مسجد در شهرستان‌های مختلف استان فارس به تناسب دوره تاریخی، معماری بنا، ویژگی‌ها و ... در این کتاب ارایه شده است.

وی افزود: پیش از این کتابی درباره مساجد تاریخی فارس نگاشته نشده بود و بسیاری از گردشگرانی که به این استان سفر می‌کردند،‌ بی‌خبر از قدمت و سابقه دیرینه این مساجد، از کنار آن می‌گذشتند، در حالی که می‌توانند اطلاعات خیلی خوبی از معماری و فضای این مساجد به دست بیاورند.

یزدانی با بیان این‌که مساجد تاریخی فارس ظرفیت بسیاری برای معرفی شدن و بازدید دارند، گفت: نویسندگان محلی و بومی به دلیل برخورداری از اطلاعات و آگاهی از محل زندگی و استان خود می‌توانند کتاب‌هایی را برای معرفی آثار تاریخی و قدیمی مناطق خود به رشته تحریر درآورند و با این اقدام برای معرفی استان خود حرکتی کوچک انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مطالب کتاب «مساجد تاریخی فارس» عنوان کرد: در این کتاب، مساجد تاریخی استان فارس به همراه عکس‌های قدیم و جدید معرفی شده‌اند که می‌توانند برای گردشگران، دانش‌آموزان، دانشجویان و پژوهشگران کاربرد داشته باشد.

یزدانی یادآور شد: از مساجدی که در این کتاب معرفی شده‌اند، می‌توان به مسجد جامع میرزاکریم صراف در دوره صفویه، مسجد نصیرالملک در دوره قاجاریه، مسجد جامع عتیق در دوره صفاریان، مسجد وکیل در دوره زندیه و مسجد نو (شهدا) در دوره اتابک اشاره کرد. 

به گفته وی، در این کتاب نشانی هر مسجد به همراه نوع معماری، عکس‌هایی از نماهای مختلف مساجد، مواد مصرفی بنا و اسامی قدیم این مساجد آورده شده‌اند.

یزدانی با بیان این‌که این کتاب به صورت «ناشر مولف» منتشر شده است، اظهار کرد: برای این‌که کتاب برای گردشگران خارجی نیز کاربرد داشته باشد،‌ قرار بود به صورت دو زبانه منتشر شود ولی به دلیل گرانی کاغذ و بالا رفتن هزینه‌ها، بخش زبان انگلیسی آن حذف و کتاب به صورت یک زبانه منتشر شد.

کتاب «مساجد تاریخی فارس» در شمارگان یک هزار نسخه و با بهای 650 هزار ریال بر ویترین کتابفروشی‌ها نشسته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط