چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۱
شاهرود میزبان نمایشگاه بزرگ استانی کتاب سمنان است

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود در استان سمنان از برگزاری دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی در شاهرود خبر داد و گفت: 262 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.-

حسن یزدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: امسال دهمین نمایشگاه کتاب استان سمنان از پنجم تا یازدهم بهمن‌ماه در ورزشگاه سرپوشیده شهید اکبری شاهرود آغاز خواهد شد. 

وی ادامه داد: افتتاحیه این نمایشگاه نیز فردا (5 بهمن) از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح در این مکان برگزار می‌شود و از علی اسماعیلی، سرپرست معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌ایم. همچنین استاندار استان سمنان و جمع دیگری از مسوولان استانی در این مراسم حضور خواهند داشت. 

حضور 262 ناشر در دهمین نمایشگاه 
وی از حضور 262 ناشر از سراسر کشور در این نمایشگاه خبر داد و افزود: 25 هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف کودک و نوجوان، هنر، آموزشی، دین و ... در این نمایشگاه عرضه می‌شوند.

این مقام مسوول با بیان این‌که در این نمایشگاه 147 غرفه دایر است، تصریح کرد: از این تعداد، 135 غرفه ناشر کشوری و 12 غرفه ناشر استانی‌اند.

ارایه کتاب با 40 درصد تخفیف 
یزدانی با اشاره به این‌که ارایه کتاب در این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف انجام می‌شود، افزود: 20 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد تخفیف هم با از سوی بانک صادرات تامین شود.

به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه کتاب سمنان، 250 میلیون تومان بن به صورت کارت الکترونیکی از سوی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در این دوره عرضه می‌شود.

فضای مناسب برای حضور ناشران 
وی درباره فضای نمایشگاه کتاب اظهار کرد: با وجود این‌که فضای برگزاری نمایشگاه، یک ورزشگاه است ولی رضایت ناشران را فراهم می‌کند، چراکه دارای امکانات مناسب گرمایشی، سرمایشی، نور و ... است. ما تلاش بسیاری برای برگزاری نمایشگاه در این مکان انجام دادیم و در دوره‌های پیشین که این نمایشگاه در این مکان برگزار شد، رضایت ناشران را به همراه داشت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه صبح‌ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقمندان است. تاکنون 10 دوره نمایشگاه استانی کتاب سمنان برگزار شده که چهار دوره آن در شهرستان شاهرود بوده است.
 
برگزاری برنامه‌های جنبی 
این مقام مسوول درباره برنامه‌های جنبی این دوره از نمایشگاه نیز اظهار کرد: در طول برگزاری نمایشگاه، کنگره شعر پیامبر اعظم(ص) با توجه به اهانت‌های صورت گرفته به ایشان از سوی ایادی استکبار، برپا می‌شود. اجرای نمایش، اجرای گروه موسیقی حافظ، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع سبک زندگی، عفاف و حجاب و ...، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و تجلیل از فعالان قرآنی از دیگر برنامه‌های جنبی این دوره‌اند.

وی تاکید کرد: در این دوره غرفه یادمان آیت‌الله شیخ رضا احمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی شاهچراغی از مولفان و نویسندگان برجسته دینی استان سمنان که به تازگی دارفانی را وداع گفت، دایر خواهد شد.

به گفته یزدانی، همچنین با همکاری بنیاد شهید و ایثارگران غرفه ویژه‌ای برای نمایش آثار نویسندگان بومی استان در حوزه دفاع مقدس دایر می‌شود که 60 عنوان کتاب در آن نمایش داده خواهند شد. علاوه بر آن، غرفه دیگری در حمایت از آثار بومی راه‌اندازیو حدود 100 عنوان کتاب در آن ارایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط