دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
دوبیتی‌هایی به گویش بیابانکی کتاب می‌شود

مجید صبوری، نویسنده و شاعر سمنانی این روزها در حال تالیف کتابی با مضمون دوبیتی‌هایی خود به گویش بیابانکی است.-

 صبوری در گفت و گو با خبرگزاری کتاب در ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتاب شامل 500 دوبیتی به گویش بیابانکی است که از دهه 70 تاکنون آن ها را سروده‌ام.

وی که به تازگی کتاب «مثنوی بیابانک در گذر زمان» از او منتشر شده است، درباره اثر جدید دیگر خود گفت: کتاب دیگری به صورت نثر درباره آداب و رسوم بیابانک در دست تالیف دارم. برای تکمیل این کتاب در نظر دارم تا نظرات و بازخوردهای کتاب «مثنوی بیابانک در گذر زمان» را بررسی و باورها و تخیلات را در فرهنگ عامه بیابانک تحلیل کنم.

این نویسنده با اشاره به مشکلات مالی برای چاپ کتاب‌های افزود: با وجود اين، به زودی کتاب دوبیتی‌های خود را منتشر خواهم کرد.

به گفته صبوری، به احتمال فراوان انتشارات حبله رود سمنان این کتاب را منتشر می‌کند.

روستاي بيابانك يكي از روستاهاي دهستان لاسجرد از توابع بخش سرخه در 24 كيلومتري جنوب غربي شهر سمنان و در ارتفاع متوسط 1060 متري از سطح آب‌هاي آزاد قرار گرفته است. گويش بيابانكي كه از نزديكان گويش سمناني است، زبان مادري عارف و فيلسوف عالي مقام شيخ ابوالمكارم ركن الدين احمد بن محمد بن احمد بيابانكي معروف به شيخ علاءالدوله از بزرگان مشايخ صوفيه است. از ويژگي‌هاي گويش بيابانكي اين است كه با كمترين حرف؛ كلمه و با كمترين كلمه؛ جمله و با گذاشتن حتی يك ضمّه، فتحه يا كسره و همچنین با اضافه كردن يك حرف به پسوند يا پيشوند آن، معني آن كلمه يا جمله نيز عوض مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط