شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۵
افتتاح یک ایستگاه مطالعه دیگر در استان سمنان

مديركل امور كتابخانه‏هاي عمومي استان سمنان از افتتاح یک ایستگاه مطالعه در بانک ملی شهرستان سمنان در 23 بهمن ماه خبر داد. به گفته وی، در دهه فجر نیز یک ایستگاه مطالعه دیگر در ایستگاه راه آهن راه‌اندازی شده است.-

اميرعلي عموزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره اهداف تاسیس ایستگاه مطالعه عنوان کرد: سازه‌های ایستگاه مطالعه در راستای توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني و ترغیب مردم به مراجعه به کتابخانه‌ها، در مراكز پرتردد راه‌اندازی می‌شوند.

وی با بيان اين‌كه در اين سازه‏ها 20 عنوان كتاب و هر عنوان با دست‌کم 20 جلد قابليت جاي‏گذاري وجود دارد، افزود: علاقه‏مندان به مطالعه مي‏توانند از كتاب‏هاي موجود در اين ايستگاه استفاده کنند و حتي آن را با خود ببرند.

عموزاده اضافه کرد: افراد مي‏توانند كتاب را از ايستگاه مطالعه خارج کنند و با خود به قطار يا منزل ببرند و در هر جايي به مطالعه آن بپردازند. در نهايت نیز پس از مطالعه و استفاده از كتاب، مي‏توانند آن را به هر ايستگاه مطالعه يا كتابخانه‏اي در هر جاي ايران برگرداند.

مديركل امور كتابخانه‏هاي عمومي استان سمنان همچنین گفت: اگر فرد بخواهد كتاب را نزد خود نگهدارد، مي‏تواند مبلغ 20 هزار ريالي هزينه آن را به حسابي كه در پشت كتاب درج شده است، واريز كند.

به گفته این مقام مسوول، در ايستگاه‏هاي مطالعه عناوين مختلفي در موضوعات متنوعي مانند كودك و نوجوان، تاريخ، جريان‏شناسي، رمان، شعر، داستان و موضوعات عمومي در دسترس علاقه‏مندان قرار گرفته است.

وي با اشاره به راه‌اندازی ايستگاه‏هاي مطالعه در تمام نقاط پرتردد استان سمنان گفت: ايستگاه‏ راه‏آهن بعد از استانداري، دومين ايستگاه مطالعه‌ای است كه در دهه مبارك فجر مورد بهره‌برداري قرار گرفت و دوشنبه(23 بهمن) نیز ایستگاه مطالعه در بانک ملی شهرستان سمنان راه‌اندازی می‌شود. 

عموزاده تاکید کرد: در صورت استقبال مردم، روزانه بيش از 700 جلد كتاب در ايستگاه مطالعه راه‏آهن سمنان جانمايي خواهد شد و به محض تخليه كتاب‏ها، عناوين جديدي جايگزين مي‏شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط