دوشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
«امیران ماندگار» به قلم مسلم ناصری از راه می‌رسند

مسلم ناصری نویسنده‌ی کودک و نوجوان این روزها چنان پرکار است که به گفته‌ی خودش شمار کارها از دستش خارج شده. کتاب «امیران ماندگار» که درباره امیران و شاهان آل‌بویه است از تازه‌ترین آثار اوست که آن را برای چاپ به انتشارات کانون پرورش فکری کودک و نوجوان سپرده است.

ایبنا نوجوان: ناصری درباره این کتاب گفت: کتاب «امیران ماندگار» که درباره امیران و شاهان آل‌بویه است، به بررسی قرون سوم و چهارم هجری می‌پردازد. دو قرنی که چنان با شکوه بود که به قرون طلایی تمدن اسلامی مشهور است. در این دو قرن کتاب و کتاب‌خوانی چنان پر رونق شد که دانشمندان بسیاری مانند ابوعلی سینا وفارابی به وجود آمدند. 

ناصری دراین باره که چرا به فکر نوشتن کتابی از آل‌بویه افتاده، افزود: این کتاب به سفارش کانون پروش فکری کودک و نوجوان نوشته شده و برای خود من هم جالب بود و احساس کردم از آن جا که سلسله آل بویه از جهاتی برای ایرانیان تمدن‌ساز بودند، با مسایل این روزهای جامعه‌ی ما و انگیزه‌هایی که در حوزه تمدن ساز شدن داریم، سازگار است. 
 
ناصری به کتاب‌های دیگرش نیز اشاره کرد و گفت: کتاب‌های زیادی در دست دارم که همگی نوشته شده و در مرحله‌ی بازنگری، که از دید من مهم‌ترین بخش نوشتن است قرار دارند.
 
او از جمله این کتاب‌ها را« داستان زندگی حضرت علی (ع)» برای حوزه هنری بیان کرد و گفت: در این کتاب با نگاهی ژرف‌تر به 25 سال خانه‌نشینی و به دور از قدرت بودن حضرت(ع) و رمانی نوجوانانه با مضمونی مذهبی به نام «ستایش شده» که هنوز ناشر آن را تعیین نکرده، اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها