یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
مادران تهرانی برای بچه‌ها قصه‌ می‌گویند

«دومین جشنواره مادران قصه‌گوی شهر تهران» از سوی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18 در دو بخش کارگاه‌های مقدماتی و تخصصی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جعفر رییسیان‌زاده، مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 گفت: این جشنواره با هدف توسعه و تعمیق فرهنگ مطالعه در خانواده با استفاده از قصه‌گویی برگزار می‌شود. انتقال مفاهیم، ارزش‌ها و سنت‌های اسلامی ایرانی به صورت غیرمستقیم به کودکان و فراهم آوردن زمینه‌های ارتباط و انس بیشتر بین اعضای خانواده با ابزار قصه‌گویی از دیگر اهداف این جشنواره‌اند. 

وی افزود: این جشنواره به صورت متمرکز از نیمه دوم دی‌ماه با ثبت نام از مادران علاقه‏مند در مناطق بیست و دوگانه تهران آغاز می‌شود. مراسم اختتامیه، پایان اسفند سال جاری با تجلیل از مادران برگزیده در زمینه قصه‌گویی برپا خواهد شد. 

رییسیان‌زاده با اشاره به برگزاری دومین جشنواره مادران قصه‌گوی پایتخت در دو بخش مقدماتی و تخصصی اظهار کرد: بخش مقدماتی جشنواره ویژه مادرانی است که برای نخستین‌بار در این جشنواره شرکت می‏کنند و دوره‌های تخصصی نیز ویژه مادرانی است که در نخستین جشنواره مادران قصه‌گو شرکت کرده‌اند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه 18 اعلام کرد: از هر منطقه 10 نفر در دو سطح مقدماتی و تخصصی انتخاب می‌شوند. نفر نخست هر بخش به عنوان نماینده منطقه به مرحله نهایی راه پیدا می‌کند و در مرحله نهایی با حضور داوران مجرب از بین برگزیدگان، سه  مادر قصه‌گوی برگزیده پایتخت انتخاب خواهند شد. 

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در دومین جشنواره مادران قصه‌گو به نزدیکترین فرهنگسرای محل سکونت خود مراجعه کنند. 

نخستین جشنواره مادران قصه‌گوی تهرانی سال گذشته(1390) با حضور بیش از چهار هزار علاقه‏مند و پیشکسوت عرصه داستان‌گویی برگزار و از 24 قصه‌گوی برگزیده قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط