سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
«نسخه‌های گیاهی اطبای سنتی هندی، چینی، عربی و ایرانی» در راه بازار کتاب

مدیرمسوول نشر «زرقلم» تبریز در استان آذربایجان شرقی از انتشار کتاب «نسخه‌های گیاهی اطبای سنتی هندی، چینی، عربی و ایرانی» اثر کاظم کیانی تا پایان هفته جاری خبر داد._

پرویز فیروزنیا در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ‌اظهار کرد: کتاب «نسخه‌های گیاهی اطبای سنتی هندی، چینی، عربی و ایرانی» برای نخستین‌بار منتشر خواهد شد. مطالب این کتاب در قالب دو هزار نسخه درمانی امراض و بیماری‌ها با زبانی ساده به رشته تحریر درآمده است. 

وی ادامه داد: نویسنده کتاب این نوشتار را به سه شیوه «خوردنی‌ها»، «دم‌کردنی‌ها» و «طرز استفاده داروهای سنتی» نوشته و در بخشی از این اثر، تاریخچه گیاهان دارویی در ایران و دنیا را تشریح کرده است.

مدیرمسوول نشر «زرقلم» تبریز بیان کرد: نسخه‌های گیاهی کتاب «نسخه‌های گیاهی اطبای سنتی هندی، چینی، عربی و ایرانی» بر اساس حروف الفبا نوشته شده‌اند. در این کتاب نسخه‌هایی برای درمان امراض و بیماری‌های گوناگونی مانند «درمان آسم»،‌ «ترشی اسید معده»، «تقویت حافظه» و «درمان بیماری‌ها با طب هندی» ارایه داده شده‌اند.

فیروزنیا با بیان این‌که کاظم کیانی بخش اعظم این اثر را گردآوری کرده و تنها بخش محدودی از آن را ترجمه کرده است، عنوان کرد: این نوشتار را در دو قطع وزیری و جیبی به ترتیب در 500 و 560 صفحه با هدف حضور آن در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب منتشر کرده‌ایم.

وی گفت: نخستین چاپ کتاب «نسخه‌های گیاهی اطبای سنتی هندی، چینی، عربی و ایرانی» با شمارگان یک هزار نسخه از هر قطع و به قیمت  150 هزار ریال برای قطع وزیری و 90 هزار ريال برای قطع جیبی به زودی‌ از سوی نشر «زر قلم» تبریز روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط