سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۹
«صحیفه رستگاری» راهنمایی برای مبلغان اسلامی

حجت‌الاسلام مهدی زین‌الدینی کتاب «صحیفه رستگاری» را با هدف راهنمایی برای مبلغان اسلامی به رشته تحریر درآورده است. این اثر در روزهای گذشته به همت نشر «یاس نبی» تبریز روانه بازار کتاب منتشر شد.-

حجت‌الاسلام مهدی زین‌الدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتاب «صحیفه رستگاری» با هدف کمک به مبلغان اسلامی و صرفه‌جویی در وقت آنان به رشته تحریر درآورده‌ام. این نوشتار در قالب 40 موضوع، 40 آیه، 40 حدیث و شعر و جملات نغزی را که همگی با یکدیگر قرابت معنایی و مفهومی دارند، تالیف و گردآوری شده است.

وی ادامه داد: در کتاب «صحیفه رستگاری» کوشیده‌ام با آوردن مقدمه‌ای موجز وارد متن اصلی شوم؛ موضوعاتی مانند «احسان»، «ایمان»، «توحید»، «حسد و طمع»، «دورغ»، «صبر»، «غیبت» و «عافیت» را مورد بررسی قرار دهم و متناسب با موضوع حدیث، آیه و شعری را به مخاطبان ارایه کنم.

نویسنده کتاب «صحیفه رستگاری» درباره انتخاب 40 موضوع، 40 آیه و 40حدیث گفت: 40 حدیث از گذشته به عنوان سیره میان بزرگان دین مرسوم بوده است و هدف از نگارش 40 موضوع، 40 حدیث و 40 آیه، گام برداشتن در راستای سیره ائمه اطهار (ع) بوده است.

وی با اشاره به این که کتاب «صحیفه رستگاری» به عنوان منبعی کاربردی برای سخنران مذهبی و مبلغان به شمار می‌آید،‌ عنوان کرد: پیش از این اغلب سخنرانان و مبلغان برای سخنرانی و منبر باید در زمانی بسیار محدود، منابع فراوانی را مطالعه می‌کردند، در حالی که اثر حاضر کمک به سزایی به مطالعه آنان و صرفه‌جویی در زمان مبلغان می‌کند.

حجت‌الاسلام زین‌الدینی اظهار کرد: اکنون دو هفته از انتشار کتاب «صحیفه رستگاری» در بازار نشر می‌گذرد و استقبال از آن مطلوب بوده است. پیش‌بینی می‌شود این نوشتار به چاپ دوم نیز برسد.

وی گفت: نخستین چاپ کتاب «صحیفه رستگاری» با شمارگان یک هزار نسخه، 390 صفحه و به بهای 90 هزار ريال از سوی نشر «یاس نبی» روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط