دوشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
«باغ رضوان» اردبیل تا پایان امسال شاید یک میوه بدهد!

مدیرمسوول نشر «باغ رضوان» استان اردبیل گفت: این نشر فعالیت خود را از سال 1380 آغاز و تاکنون بیش از یکصد عنوان کتاب روانه بازار نشر کرده‌ اما در سال جاری موفق به انتشار کتابی نشده است.-

حمید احدی خوش‌سیر در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: از ابتدای سال 1390 تاکنون کتابی روانه بازار نشر نکرده‌ایم. البته تلاش‌ مي‌كنيم یک عنوان کتاب جدید را تا آخر دی‌ماه امسال به چاپ برسانيم.

وی ادامه داد: نشر «باغ رضوان» به طور تخصصی تولیدکننده کتاب‌های آموزش و پرورش و کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مقطع پیش دبستانی است. البته تاکنون کتاب‌هایی با موضوعات گوناگون در حوزه‌های علوم تربیتی، مشاوره،‌ روان‌شناسی،‌ فیزیک، مامایی، پزشکی و منابع درسی دانشگاه «محقق اردبیلی» شهر اردبیل را هم منتشر کرده‌ایم.

مدیرمسوول نشر «باغ رضوان» درباره دریافت جایزه برای انتشار کتاب «رنگین کمان کلاس» سخن گفت و اظهار کرد: حدود دو سال پیش کتاب «رنگین کمان کلاس» به عنوان کتاب برتر شناخته شد و توانست جوایزی را دریافت کند. مسوولان وزارت آموزش و پرورش از این اثر استقبال کردند و مقرر شد این نوشتار به طور گسترده با حمایت وزارت آموزش و پرورش منتشر و توزیع شود اما تاکنون برای این کار اقدامی صورت نگرفته است. 

احدی خوش‌سیر درباره تاثیر گرانی کاغذ و سایر خدمات چاپی در تولید کتاب‌های متنوع بیان کرد: سال‌های گذشته یک مولف تنها با صرف 10 میلیون ریال آثار خود را در یک هزار نسخه منتشر می‌کرد اما امسال مولف هزینه‌ای افزون بر 40 میلیون ريال‌ باید بپردازد تا اثرش در یک هزار نسخه منتشر شود. بنابراین، برخی مولفان در این برهه زمان از انتشار آثار خود صرف‌نظر می‌کنند.

این ناشر اردبیلی عنوان کرد: آثاری که با حمایت‌های مالی مولفان منتشر می‌شوند، در اختیار خودشان قرار می‌گیرند. آنان نیز نمی‌توانند این کتاب‌ها را به خوبی در بازار پخش کنند بنابراین، استقبالی از اثر به عمل نمی‌آید و هزینه‌های چاپ و نشر هم جبران نمی‌شوند و مولف و ناشر همراه با هم متضرر می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط