یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۴
صرف60 درصد توان رییس برای تامین بودجه 6 ماه کتابخانه

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی گفت: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها تنها برای تامین هزینه‌های جاری در شش ماه نخست سال کفایت می‌کند، در حالی که بیش از 60 درصد توانایی‌ام صرف دریافت این سهم می‌شود.-

فرامرز یعقوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون اداره شهرداری کلیبر تنها 15 میلیون ريال بابت سهم نیم درصد چهار باب کتابخانه عمومی به حساب این اداره واریز کرده است. البته مسوولان شهرداری قولی مبنی بر ارایه 10 میلیون ريال‌ دیگر به این اداره داده‌اند.

وی با بیان این‌که سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها برای تامین هزینه‌های جاری کتابخانه‌ها کم است و برای پیشبرد اهداف فرهنگی و نشست‌های علمی‌ ـ فرهنگی کفایت می‌کند،‌ ادامه داد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کلیبر به اداره کتابخانه‌های عمومی استان راهکاری را مبنی بر تخصیص اعتبار مستقل برای هزینه‌های جاری تمام کتابخانه‌های عمومی استان ارایه کرده است اما مشخص نیست که چه زمانی با این راهکار موافقت کنند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی کلیبر گفت: بیش از 60 درصد توانایی‌ام صرف دریافت سهم دریافت نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری می‌شود که اگر این مشکل دریافت این سهم حل شود، ‌با تمام توان و توجه به رونق برنامه‌های فرهنگی کتابخانه‌ها و افزایش اعضای فعال می‌پردازم.

وی با اشاره به این‌که دو هزار و 500 نفر از جمعیت 9 هزار نفری شهرستان کلیبر عضو کتابخانه‌های این منطقه‌اند، عنوان کرد: تعداد نیروی متخصص کتابدار در کتابخانه‌های کلیبر بسیار محدود است و برای افزایش تعداد کتابداران از اداره کل و نهاد کتابخانه‌ها درخواست نیرو کرده‌ایم. آنان هم برای تامین نیروی کار به زیربنای کتابخانه‌ها اشاره کرده و از تامین نیرو خودداری می‌کنند، در حالی که شهرستان اهر با جمعیت افزون بر 120 هزار نفر، سه هزار عضو فعال دارد و از جنبه نیروی متخصص کتابدار تامین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط