پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
زلزله همچنان گریبان‌گیر کتابخانه‌های هریس است

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریس گفت: به دلیل وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی هزینه‌های عمرانی شهرداری افزایش یافته و درآمد آن به شدت کاسته شده است. در نتیجه، سهم نیم‌درصد کتابخانه‌های شهرستان هریس از درآمد شهرداری تا حد زیادی کاهش یافته است.-

محمد رحمانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اغلب درآمد شهرداری‌ها از دریافت عوارض شهرداری و صدور پروانه ساخت حاصل می‌شود، در حالی که اکنون شهردار هریس موظف به صدور رایگان پروانه ساخت بناست و در این شرایط کمتر می‌تواند عوارض دریافت کند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی، سهم نیم درصد کتابخانه‌های شهرستان هریس از درآمد شهرداری نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش یافته است و به نوعی می‌توان گفت که زلزله و پیامدهای آن همچنان گریبانگیر کتابخانه‌های هریس است.

رحمانی با بیان این‌که اداره استانداری آذربایجان شرقی قولی مبنی به ارایه مساعدت مالی به شهرداری هریس داده‌ است، گفت: اداره کتابخانه‌های هریس از شهرداری مطالبات زیادی دارد اما شهردار قول داده با دریافت مساعدت مالی از سوی استانداری تا پایان امسال با این اداره تسویه حساب کند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریس بیان کرد: فعالیت‌های این اداره در اثر وقوع زمین‌لرزه کمرنگ شده و عقب افتاده است. سال گذشته انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان هریس به عنوان انجمن برتر در سطح استان معرفی شد اما امسال به دلیل مشکلات ناشی از زلزله، تاکنون اجرای یک جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی به تعویق افتاده است.

وی افزود: هر یک از اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی هریس برای کنترل و مدیریت بحران زلزله به وظیفه‌ای موقتی گمارده شده‌اند و کمتر توانستیم برای حضور در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی هریس همه اعضا را در کنار هم جمع کنیم. می‌کوشیم تا در حوزه فرهنگ و کتابخانه شهرستان هریس این عقب افتادگی‌ها را برطرف کنیم.

وی گفت: اکنون دانش‌آموزان هریسی برای شرکت در مسابقه روزنامه‌دیواری با محور کتاب در تلاشند و این اداره برای حمایت از فعالیت فرهنگی دانش‌آموزان امکانات مختلف کتابخانه را در اختیار علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط