شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۶
هنوز سهم نیم درصد امسال را دریافت نکرده‌ایم

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان در استان آذربایجان شرقی گفت: با وقوع زلزله در این منطقه درآمد شهرداری به شدت کاهش یافته است و تاکنون مبلغی بابت سهم نیم درصد امسال کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها دریافت نکرده‌‌ایم._

امام‌وردی قلی‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: اداره شهرداری مناطق زلزله‌زده تا پایان امسال اجازه دریافت وجه بابت صدور پروانه مجوز احداث ساختمان و عوارض مالیات را ندارد،بنابراین، درآمد عمده شهرداری ورزقان به شدت کاهش یافته و تاکنون مبلغی به حساب اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان واریز نشده است.

وی ادامه داد: البته مدتی است شهرداری چکی بابت سهم کتابخانه‌های ورزقان ارایه کرده است اما چون وجهی در حساب شهرداری نیست، تاکنون موفق به وصول آن نشده‌ایم.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ورزقان در پاسخ به این سوال که «با توجه به دریافت نکردن سهم نیم درصد امسال، هزینه‌های جاری کتابخانه چگونه تامین می‌شوند؟» گفت: سال گذشته شهرداری درآمد خوبی داشت و سهم نیم درصد مطلوبی به این اداره پرداخت کرد. اکنون با توجه به مشکلات پیش‌آمده، از اندوخته مالی سال گذشته استفاده می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود این اندوخته تا پایان سال برای پرداخت هزینه‌های جاری کافی باشد.

وی با بیان این‌که «با دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری می‌توانستیم فعالیت‌های فرهنگی این اداره را رونق بخشیم» افزود: استقبال ورزقانی‌ها از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان در آذرماه امسال بسیار خوب بود، به طوری که نسبت به آذرماه سال گذشته آمار مراجعه، عضویت و امانت کتاب افزایش چشم‌گیری داشت.

قلی‌پور با اشاره به این‌که فعالیت فرهنگی کانون ادبی کتابخانه ورزقان از دو هفته گذشته آغاز شده است عنوان کرد: در نظر داریم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورزقان به مناسبت اربعین حسینی در کانون‌ ادبی کتابخانه ورزقان شب شعر برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط