چهارشنبه ۱ آذر ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
«حافظ هفت» بدون تبلیغ خاصی با استقبال روبه‌رو شده است

كتاب «حافظ هفت» در بخش داستان پنجمين جايزه ادبي جلال‌آل‌احمد شایسته تقدیر شناخته شد. اين كتاب يكي از آثار پر مخاطب در ماه‌های اخیر بوده و به اعتقاد اکبر صحرایی، مولف اثر، با وجود آن که كار تبليغي روي آن به نسبت ديگر آثار صورت نگرفته، با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است./

اكبر صحرايي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، درباره استقبال از كتاب «حافظ هفت» گفت: پس از نخستين چاپ در سال گذشته، در هشت ماه گذشته پنج بار تجديد شد. اين كتاب با توجه به پرحجم بودن و به نسبت قيمت بالايي كه دارد، با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده است.

وي ادامه داد: معتقدم اين كتاب مخاطب خود را در جامعه پيدا كرده، زيرا كار تبليغي درباره آن به نسبت ديگر آثار، کمتر صورت گرفته است.

صحرايي در اين باره كه «حافظ هفت» در هشت ماه گذشته چقدر مورد نقد قرار گرفته و آيا نقد‌هاي وارده را منصفانه ديده است يا خير؟ گفت: این كتاب از نظر تبليغ يا برای نقد در مراكز فرهنگي كشور مطرح نشد، به جز مراسم رونمايي كتاب در شهر شيراز. مخاطبان اثر بيشتر به واسطه موضوع آن و 15 كتاب قبلي‌ام به دنبال اثر جديدم بودند كه قرار بود به بازار کتاب بيايد و در اين مدت هم نقدي بر كتاب وارد نشد كه بخواهم آن را منصفانه يا غير از آن بدانم.

وي ادامه داد: البته درباره اين كتاب، نقد‌هاي غير رسمي برخي دوستاني را كه كتاب را خوانده بودند مطالعه كردم.

صحرايي افزود: کتاب «حافظ هفت» به دليل مستندِ داستاني بودن با تحقيقات بسياري نوشته شده است. 

كتاب «حافظ هفت» در ۹ فصل به روايت داستاني سفر 9 روزه مقام معظم رهبري به شیراز در نوروز 1387 پرداخته است. شخصیت‌هاي اصلی این رمان را پانوسیان و نویسنده‌اي از دوران جنگ به نام جعفر تشكيل داده‌اند.

پانوسیان مسيحي و دوست جعفر است که در نخستين روز حضور آيت‌الله سيدعلي خامنه‌اي در شيراز به ميان مردم مي‌آيد اما بعد به دلیل اتفاقاتی که براي جعفر پيش مي‌آيد و او را راهی بیمارستان می‌كند، مجبور می‌شود که تمام این ۹ روز را در شيراز بماند. او در بیمارستان با دفترچه خاطرات جعفر رو به رو مي‌شود. یادآوری این خاطرات باعث برگشت به گذشته و سال‌های حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌هاي دفاع مقدس می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها