سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
بررسی روند بازسازی کتابخانه‌ها زلزله‌زده در آذربایجان شرقی

روند بازسازی کتابخانه‌های عمومی زلزله‌زده شهرستان‌های اهر و ورزقان در جریان بازید دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از این اماکن فرهنگی در آذربایجان شرقی بررسی می‌شود.-

حجت شالچی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این خبر اظهار کرد: «منصور واعظی» دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف بازدید از کتابخانه‌های عمومی بازسازی شده و آگاهی از روند ساماندهی آن‌ها وارد استان آذربایجان شرقی خواهد شد. این کتابخانه‌ها بر اثر زلزله چندی پیش ویران شدند یا خسارت دیدند. 

وی با بیان این‌که این بازدید چهارشنبه(هشتم آذرماه) انجام می‌شود، ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اعتباری حدود یک میلیارد و 500 میلیون ريال را به بازسازی کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های اهر و ورزقان تخصیص داده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر عنوان کرد: تعمیر و بازسازی کتابخانه‌های «شیخ شهاب‌الدین اهری» و «آیت‌الله نجفی اهری» به پایان رسیده است و اکنون در حال سازماندهی و نظم بخشیدن به بخش‌های بازسازی شده آن‌هاییم.

وی درباره ویژه‌برنامه‌های این اداره در ایام محرم گفت: در نظر داریم در روزهای ماه محرم شب شعری را با حضور شاعران و مسوولان شهرستان اهر برگزار کنیم. در این شب شعر، اشعار عاشورایی و مذهبی خوانده خواهد شد.

وی افزود: همچنین مسابقه کتابخوانی را که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به مناسبت ماه محرم طراحی کرده است، میان اهری‌ها اجرا می‌کنیم. 

زمین‌لرزه استان آذربایجان شرقی 21 مردادماه امسال در شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان رخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط