یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۷:۰۰
تشکیل «انجمن اولیای اعضای کتابخانه‌ها» در كتابخانه‌هاي اهر

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی از تشکیل انجمن اولیای اعضای کتابخانه‌ها خبر داد.-

حجت شالچی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: طرح تشکیل انجمن اولیای اعضای کتابخانه‌ها با هدف معرفی خدمات کتابخانه‌ای به پدران و مادران اعضای کتابخانه‌هاست. آنان ضمن اطلاع و بهره‌مندی از خدمات کتابخانه‌ها، می‌توانند به عضویت این اماکن فرهنگی در آیند.
 
وی ادامه داد: ایده تشکیل انجمن اولیای اعضای کتابخانه‌ها برای نخستین‌بار در استان، اداره کتابخانه‌های شهرستان اهر ارایه کرده است و پیش‌بینی می‌شود  همزمان با هفته کتاب این طرح فعالیت خود را آغاز کند و تا پایان آبان‌ماه ادامه يابد.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر درباره بازسازی و تعمیر کتابخانه‌های زلزله‌زده این شهرستان گفت: کتابخانه‌های «شیخ شهاب‌الدین اهری» و «آیت‌الله نجفی اهری» در اثر وقوع زمین‌لرزه اخیر آذربایجان شرقی آسیب جدی دیدند. اکنون مشغول بازسازی این کتابخانه‌هاییم. اینک بازسازی کتابخانه «آیت‌الله نجفی اهری» به پایان رسیده است و تعمیر کتابخانه «شیخ شهاب‌الدین اهری» هم هفته آینده تمام می‌شود.

وی با بیان این‌که این دو باب کتابخانه در هفته کتاب به‌طور رسمی بازگشایی شده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد، عنوان کرد: برنامه‌‌های ویژه اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر به مناسبت هفته کتاب در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر که پایان هفته جاری با ریاست فرماندار تشکیل می‌شود، تعیین خواهد شد.

وی افزود: البته نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اطلاعیه‌ای از روسای کتابخانه‌های عمومی کشور خواسته است تا برنامه‌هایی نظیر فرصت بازدید دانش‌آموزان از کتابخانه‌ها، عضویت رایگان در هفته کتاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، تجلیل از خادمان کتاب و برپایی جشن کتاب در تمامی کتابخانه‌های عمومی اجرا شوند.

هفته کتاب از 20 تا 27 آبان‌ماه اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط