دوشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کتابخانه‌های زلزله‌زده اهر بازسازی می‌شوند

مقدمات بازسازی و تعمیر دو باب از کتابخانه‌های شهرستان اهر که در استان آذربایجان شرقی بر اثر زمین‌لرزه 21 مردادماه آسیب‌های جدی دیده‌اند، انجام شده است.-

حجت شالچی، رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این مطلب اظهار کرد: دیروز(یکشنبه)مسوولان اداره کل کتابخانه‌های استان به ‌همراه مشاور و معاون عمرانی دبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از کتابخانه‌های این شهرستان بازدید کردند و مسوولیت بازسازی این کتابخانه‌ها بر عهده اداره کل کتابخانه‌های استان قرار گرفت. پیش‌بینی می‌شود بودجه بازسازی آن‌ها از اعتبارات عمرانی کتابخانه‌های استان تامین شود.

وی ادامه داد: کتابخانه آیت‌الله نجفی اهری به ‌دلیل آسیب‌هایی که در اثر زمین‌لرزه دیده، تعطیل است؛ در حالی که سالن مطالعه خواهران، مخزن منابع مکتوب و بخش خدمات فنی کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری به ارایه خدمات کتابخانه‌ای مشغولند و تاکنون با استقبال تقریبا خوبی از سوی عموم هم روبه‌رو شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر بیان کرد: این اداره با همکاری کانون شعر و ادب کتابخانه شهرستان اهر در نظر دارد مراسم چهلم درگذشتگان زمین‌لرزه(21 مردادماه) را برگزار کند.

وی با بیان این‌که این مراسم هفته آینده در فضای باز با حضور بیش از 80 نفر برپا خواهد شد، افزود: اکنون یک ماه از وقوع زمین‌لزره می‌گذرد اما همچنان پس‌لرزه‌های آن ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط