شنبه ۴ آذر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۶
«به رسم طایفه عشق» را نشر صریر منتشر کرد

مجموعه اشعار جلال محمدی با عنوان «به رسم طایفه عشق» به تازگی از سوی انتشارات صریر روانه بازار نشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اشعار جلال محمدی در قالب مجموعه‌ای با نام «به رسم طایفه عشق» به تازگی منتشر شده است.

«به تماشای جان» عنوان مقدمه حسین اسرافیلی، شاعر پیشکسوت بر این مجموعه است. وی در این مقدمه نخستین عنصری را که در آثار جلال محمدی می‌توان مشاهده کرد نگاه اجتماعی این شاعر دانسته و نوشته است: «بخش قابل توجهی از آثار جلال محمدی را سروده‌هایش با موضوع دفاع مقدس و پاسداشت آن حماسه‌ها و ایثار‌ها و از خود گذشتگی‌ها، تشکیل می‌دهد و این نگاه متعهدانه، جزو بدنه اندیشه و تعهد و ایمان اوست.»

در «به رسم طایفه عشق» شعر‌های جلال محمدی در قالب‌های غزل، مثنوی، چهارپاره، دوبیتی و رباعی و نیز سروده‌هایش به زبان آذربایجانی، در 6 دفتر‌ آورده شده‌اند.

در بخشی از مثنوی «گفتم و با من هم دشمن شدند» می‌خوانیم: « ای سیاست من گلوی مردمم، شعر نابم گفت‌وگوی مردمم/ درد من درد خدا و مردم است، درد عشق و آفتاب و گندم است/ درد آن مردی که از ره برنگشت، گرچه او را موج خون از سر گذشت/ درد مردانی که در خون تاختند، سر به پای تیغ عشق انداختند /...شیر مردانی که در توفان جنگ، سینه واکردند بر تیغ و خدنگ...»

مجموعه شعر «به رسم طایفه عشق» را انتشارات صریر با شمارگان دوهزار نسخه، در 325 صفحه و قطع رقعی و به بهای 60هزار ریال روانه بازار نشر کرده است.

این مجموعه شعر در بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس که هشتم و نهم آبان‌ماه 91 در شهر تبریز برگزار شد، به شاعران شرکت کننده هدیه داده شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط