پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۲
شاعر مجموعه «روبه‌روی آسمان» از شهادت سروده است

مجموعه اشعار دادیار حامدی با عنوان «روبه‌روی آسمان» که سروده‌های شاعر درباره شهید و شهادت را دربر دارد، به تازگی از سوی انتشارات شاهد روانه بازار نشر شده است._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «روبه‌روی آسمان» به یاد شهیدان الیاس حامدی، ابوالقاسم حامدی، سید تاج‌الدین موسوی حاجی و محمدعلی ولی‌پور سروده شده است. 

حامدی، شاعر اثر، پس از آوردن نام این شهیدان نوشته است: «نامشان زمزمه‌ مستان باد» و در مقدمه کتاب با دشوار دانستن گزینش اشعار برای گردآوری در قالب یک مجموعه، این کار را به دشواری سرایش شعری تازه می‌داند و می‌نویسد: «اشعار مورد نظر از نظر درون‌مایه و ویژگی‌های ادبی نوسان‌های زیادی را تجربه کرده‌اند و گنجاندن آن‌ها در یک مجموعه چندان مطلوب به نظر نمی‌رسید. در نهایت دسته‌ای از آثارم را که در حال و هوای شهادت و شهید سروده بودم، در این دفتر به چاپ رساندم.» 

اشعار دادیار حامدی در قالب‌های نیمایی، غزل، دوبیتی و رباعی سروده شده‌اند و در سه دفتر جداگانه با نام‌های «غزل»، «رباعی و دوبیتی» و «نوسروده‌ها» فراهم آمده‌اند. وی تازه سروده‌های نیمایی‌اش را در سومین دفتر کتاب آورده است. 

نام کتاب «روبه‌روی آسمان» برگرفته از نخستین شعر دفتر سوم این کتاب است. در ابتدای این شعر می‌خوانیم: « پشت خاکریز‌ها/ روبه‌روی آسمان نشسته است/ کوله‌ پشتی‌اش پر از غم است/ فکر می‌کند/ بار خویش را نبسته است...» 

آخرین صفحه این اثر، دادیار حامدی را متولد سال 1353 و از اهالی شهرستان سوادکوه معرفی کرده است. 

در پشت جلد «روبه‌روی آسمان» نیز شعری از متن کتاب آمده است که در نخستین بیت آن می‌خوانیم: «چشم اگر چشم تو و شب اگر امشب باشد/ آرزو کردن خورشید کراهت دارد...» 

مجموعه شعر «رو به روی آسمان» را انتشارات شاهد در قطع رقعی و 113 صفحه با شمارگان 3000 نسخه به بهای 15‌ هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط