سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۸
مصلی بهترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه کتاب است

مدیرعامل اسبق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: مصلی بهترین گزینه برگزاری نمایشگاه کتاب با دسترسی عالی به مترو است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محسن پورسیدآقایی، مدیرعامل اسبق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مصلی را مناسب‌ترین گزینه برای برگزاری نمایشگاه کتاب دانست و ادامه داد: ارتباطات حمل و نقل عمومی در مصلی بیش از هر نقطه دیگری است که تاکنون نمایشگاه کتاب در آنجا برگزار شده است. مکان‌هایی چون نمایشگاه بین‌المللی و نمایشگاه شهر آفتاب شرایط مصلی امام خمینی (ره) را ندارند.

وی افزود: دو ایستگاه مترو در اطراف مصلی امام خمینی (ره) آن را به جایی مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب تبدیل کرده است. زمانی‌که من در شهرداری تهران بودم پیشنهاد دادم تا جلوی تردد خودروهای شخصی به نمایشگاه را بگیرند و پارکینگ‌های اطراف را بستند و به‌طور رسمی اعلام شد هیچ پارکینگ و فضای پارک خودرو در اطراف مصلی باز نخواهد بود تا کسی تشویق نشود که با خودرو شخصی به نمایشگاه کتاب در مصلی بیاید.

پورسیدآقایی با اشاره به اهمیت استفاده هرچه بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی برای بازدید از نمایشگاه کتاب، عنوان کرد: وقتی عده‌ای با خودرو شخصی به نمایشگاه کتاب بیایند، از آنجایی که محل برگزاری این نمایشگاه در مرکز شهر واقع شده است، بار ترافیک شهر در این محدوده افزایش می‌یابد و حلقه ترافیکی آن به دیگر نقاط شهر هم کشیده می‌شود.

مدیرعامل اسبق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، افزود: بهتر است به دلیل سهولت دسترسی مردم به انواع وسایل حمل و نقل عمومی در محل مصلی همچنان نمایشگاه کتاب را در این مکان برگزاری کنند، اما تا حد امکان شهروندان از تردد با خودروی شخصی به مصلی پرهیز کنند و جلوی تردد خودروهای شخصی به مصلی گرفته شود و همه موظف باشند در نقاط مختلف شهر خودروی خود را پارک کنند و با اتوبوس و ون‌هایی که به منظور نمایشگاه تعبیه شود، به مصلی بیایند.

پورسیدآقایی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در مصلی با در نظر گرفتن وسایل حمل و نقل عمومی از نقاط مختلف شهر و افزایش ظرفیت‌های جدید برای مترو در روزهای نمایشگاه می‌تواند موفق باشد و ترافیک در مرکز شهر را افزایش ندهد.

وی درباره امکانات مورد نیاز شهروندان در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در دوره‌های قبل برگزاری نمایشگاه کتاب در ساعات اتمام کار نمایشگاه به دلیل همزمانی با ساعات اتمام کار مشاغل مختلف و شلوغی مترو، قطارهای خالی به ایستگاه‌های مصلی و شهید بهشتی برای جا به جایی شهروندان به مقاصد شمال و جنوب شهر در مسیرهای ابتدا و انتهایی خطوط مترو اعزام می‌شد و رضایت شهروندان را در پی داشت.

مدیرعامل اسبق سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: مدیریت مترو می‌تواند قطار خالی ویژه مصلی و نمایشگاه کتاب در ۱۱ روز برگزاری در نظر بگیرد تا از شبکه مترو برای کاهش ترافیک شهر استفاده شود. با این تمهیدات می‌توان تسهیلات بهتری برای بازدیدکنندگان از نمایشگاه در نظر گرفت.

به گزارش ایبنا؛ سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها