دوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۳
نمایشگاه کتاب سیربک افتتاح شد

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سیربک استان هرمزگان از افتتاح نمایشگاه این شهرستان به مناسبت هفته کتاب خبر داد.-

مهدی جنگجو در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که پنجمین دوره نمایشگاه کتاب سیربک صبح امروز(دوشنبه) در حیاط 700 متر مربعی این کتابخانه افتتاح شد، اظهار کرد: در این نمایشگاه بیش از 12 هزار عنوان کتاب در زمینه‌های عمومی، کودک و نوجوان و کتاب‌های کمک‌آموزشی و کنکوری با 20 درصد تخفیف عرضه می‌شوند. این نمایشگاه تا دوم آذرماه ادامه دارد. 

وی با اشاره به عرضه بن‌هایی با مبلغ 200 هزار ریال تخفیف از سوی ادارات سیربک برای خرید کتاب به کارمندان این ادارات گفت: طبق مصوبه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان مقرر شد اداره‌های شهرستانی از هزینه‌های فرهنگی خویش بن‌های کتاب با مبلغ ذکر شده را به کارمندانشان برای خرید کتاب بدهند. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سیربک همچنین از اهدای زمینی از سوی بخش «بمانی» برای تاسیس یک باب کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: قرار است تا پایان هفته کتاب این زمین از سوی دهیاری یکی از روستاهای بخش بمانی به اداره کتابخانه‌های این شهرستان تحویل داده شود.

جنگجو با اشاره به اجرای طرح «به سوی کتاب» در روستاهای محروم و دور افتاده سیربک اظهار کرد: این طرح به صورت آزمایشی از ابتدای هفته کتاب برای نخستین بار از سوی اداره کتابخانه‌های این شهرستان در پنج مدرسه روستایی برای دسترسی آسان به کتاب از طریق دانش آموزان در حال اجراست.

وی افزود: بر اساس این طرح ،کتابخانه صاحب‌الزمان(عج) با معرفی رابط فرهنگی به مدارس ابتدایی و راهنمایی در روستاهای اطراف و ارتباط با مدیران مدارس، دانش ‌موزان را عضو کتابخانه می‌کنند و بر طبق آن برای هر نفر، سه عنوان کتاب درخواستی در نظر‌گرفته و از طریق مدیران مدارس تحویل و پس‌‌گرفته می‌شود.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سیربک با اشاره به دسترسی آسان به کتاب در مناطق محروم سیربک شامل حدود 80 روستا در دو بخش مرکزی و بمانی، عنوان کرد: این طرح اکنون در پنج مدرسه ابتدایی و راهنمایی اجرا شده است و در صورت موفقیت و استقبال، در تمام روستاها ادامه پیدا می‌کند. 

جنگجو افزود: بر اساس این طرح، دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز خانواده خویش را از طریق مدرسه مورد نظر، سفارش دهند. امیدواریم با استقبال  از این طرح مانند کتابخانه سیار، کتاب در تمام مناطق محروم استان عرضه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط