دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
هدف اصلی ما کشف کتابخوانان نخبه است

مسوول کانون ادبی فروزانفر بشرویه در استان خراسان جنوبی گفت: آموزش مطالعه صحیح و کشف استعدادهای درخشان ادبی و کتابخوان، وظیفه اصلی ما در این کانون ادبی است.-

مریم کیانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: هدف اصلی ما در کانون ادبی فروزانفر، آموزش مطالعه‌ هدفمند، استعدادیابی جوانان و نوجوانان، آشنایی نوجوانان با آثار برجسته ادبی و خواندن صحیح آن‌ها و همچنین ورود ریشه‌ای به بحث ادبیات‌شناسی با محور کتاب و کتابخانه است.

وی ادامه داد: با توجه به چنین رویکردی، جلسات هفتگی برای اعضا و علاقه‌مندان برگزار می‌شود. در این جلسات علاوه بر شعرخوانی شاعران، شاهنامه‌خوانی، قصه‌گویی درباره رزم‌های شاهنامه، شرح و تفسیر مثنوی مولوی و دیوان حافظ با استفاده از کتاب‌های موجود نیز در کتابخانه‌ها انجام می‌شود.

کیانی اظهار کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راستای تبیین مولفه‌های هویت دینی، گسترش و اعتلای فرهنگ و ادب فارسی اقدام به راه‌اندازی کانون‌های ادبی در کتابخانه‌های عمومی کرده است. کانون ادبی فروزانفر نیز یکی از کانون‌هایی به شمار می‌آید که در راستای ایجاد نهادهای ادبی در کتابخانه‌ها در تیر ماه سال 1389 راه اندازی شده است. 

توجه به عناصر سازنده در ادبیات به ویژه شعر، سرفصل برنامه‌های این کانون و بحث و بررسی آثار بزرگان در قالب‌های مختلف شعری و ساختار شناسی زبان در شعر امروز از مهم‌ترین برنامه‌های کانون ادبی فروزانفر است. همچنین توجه به نقد و بررسی آثار اعضا یکی دیگر از برنامه‌هاست که اعضا را با شیوه و عناصر نقد آثار بزرگان آشنا می‌کند.

مسوول کانون ادبی فروزانفر عنوان کرد: کانون ادبی فروزانفر بشرویه به مدت شش ماه مدیریت کانون‌های استان خراسان جنوبی و ثبت و ضبط گزارش‌ها و ابلاغ به نهاد کتابخانه‌های کشور را بر عهده داشت. از نمونه فعالیت‌های این کانون اطلاع‌رسانی درباره دو جشنواره ملی و ادبی با عناوین «جشنواره سرزمین محبوب من» و «جشنواره یادمان سپیده کاشانی» و همچنین جمع‌آوری آثار شاعران و شرکت یکی از اعضای کانون ادبی این شهرستان به نمایندگی از کانون‌های استان در جشنواره «سرزمین محبوب من» در تهران بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط