پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰
«دفتر دهم واژه‌های مصوب» و کتاب «انواع ادبیات و سبک‌های ادبی فارسی» منتشر می‌شوند

«دفتر دهم واژه‌های مصوب فرهنگستان زبان و ادب فارسی» و کتاب «انواع ادبیات و سبک‌های ادبی فارسی» که گزیده‌ای از چهار مجلد دانشنامه زبان و ادب فارسی اند، آماده انتشار شده‌اند و تا نمایشگاه کتاب سال آینده به چاپ می‌رسند._

به گزارش خبرگراری کتاب ایران (ایبنا)، کلهر، یکی از مسوولان گروه انتشارات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درباره تازه‌های کتاب این مرکز توضیح داد: «دفتر دهم واژه‌های مصوب فرهنگستان»، «واژه‌گزینی هزار واژه نظامی» و «هزار واژه حمل و نقل» از کتاب‌های گروه واژه‌گزینی فرهنگستانند که آماده انتشار شده‌اند و تا نمایشگاه کتاب به چاپ می‌رسند.
 
وی افزود: همچنین کتاب «انواع ادبیات و سبک‌های ادبی فارسی» که گزیده‌ای از چهار مجلد منتشر شده دانشنامه زبان و ادب فارسی است نیز آماده انتشار است. این کتاب به سرپرستی اسماعیل سعادت،مسوول گروه دانشنامه فرهنگستان منتشر می‌شود. 

کلهر همچنین گفت: جلد نخست چکیده مقالات دانشنامه زبان و ادب فارسی «شاهنامه و شاهنامه‌سرایی» نام گرفت که شامل مقالاتی درباره شاهنامه‌پژوهی بود و کتاب «انواع ادبیات و سبک‌های ادبی فارسی» نیز  برگزیده مقالات با موضوعات سبک‌ها و آرایه‌های متون ادب فارسی را در بر می‌گیرد که با همکاری بخش دانشنامه تدوین شده است. 

این در حالی است که کتاب «سیر تحول ادبیات داستانی و نمایشی(1320-1332)» با عنوان فرعي «در چارچوب طرح تطور مضامین داستانی ادبیات معاصر» نوشته حسن میر‌عابدینی از دیگر تازه‌های کتاب آماده انتشار فرهنگستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط