یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۰
کاروان شرکت تعاونی ناشران کرمان در نمایشگاه کتاب قزوین

شرکت تعاونی ناشران استان کرمان، از 16 تا 22 مهر در نمایشگاه کتاب استانی قم حضور دارد.-

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهارکرد: بیش از 300 عنوان کتاب مربوط به تازه‌های نشر استان کرمان که در سه سال اخیر به چاپ رسیده است، در نمایشگاه کتاب استانی قزوین عرضه خواهند شد.

سید محمد سعیدی حسینی گفت: نخستین بار است که شرکت تعاونی ناشران استان کرمان در نمایشگاه کتاب قزوین حضور پیدا می‌کند و به همین دلیل برای خوب برگزار شدن نمایشگاه، 150 عنوان کتاب از تازه‌های نشر استان کرمان که در ماه‌های اخیر به چاپ رسیده‌اند، عرضه خواهند شد.

وی با یادآوری 300 عنوان کتاب منتشر شده توسط ناشران کرمانی، افزود: علاوه بر کتاب‌های تاریخی و گردشگری مربوط به استان کرمان، در حوزه‌های مذهبی، علمی، اخلاقی، مقاومت و دفاع مقدس کتاب‌های نویسندگان و ناشران استان کرمان را نیز ارایه خواهیم کرد.

سعیدی حسینی ادامه داد: استان قزوین از گذشته صاحب ادیبان و هنرمندان و عارفان و عالمان صاحب نام بوده است و این نخبگان علمی و فرهنگی قزوین با عرفا و شاعران و نویسندگان نام آور استان کرمان در تعاملات مختلف بوده‌اند و اهالی قزوین با فرهنگ و توانمندی‌های نخبگان دیار کرمان بیگانه نیستند و حضور متنوع کتاب‌های تعاونی ناشران استان کرمان در نمایشگاه کتاب قزوین باعث افزایش حس همدلی و ایجاد پیوندهای عمیق برای توسعه و گسترش جرقه‌های فرهنگی خواهد شد.

این فعال فرهنگی با یادآوری آخرین وضعیت حوزه چاپ ‌و نشر استان کرمان گفت: با وجود همه مشکلات مالی و  تورم نرخ کاغذ که از چند ماه پیش باعث کم کاری حوزه نشر شده است، ناشران و نویسندگان استان کرمان همچنان فعالند و هر هفته آثار جدید و فاخری را روانه بازار نشر می‌کنند.

سعیدی حسینی اظهار کرد: درست است که گرانی کاغذ، آمارهای نشر استان را کمی کاهش داده ولی به هیچ وجه مشکلات مالی باعث بی‌انگیزه شدن ناشران و قلم به‌دستان استان کرمان نشده است.

وی بیان کرد: تعاونی ناشران استان کرمان بر اساس رسالت فرهنگی خویش، همواره حامی و منادی همه هنرمندان توانا، قلم به‌دستان چیره دست و ناشران پرکار استان کرمان است و از هیچ تلاشی برای حمایت از چاپ‌ و نشر و توزیع آثار ناشران استان دریغ نخواهد کرد.

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان گوشه‌ای از توانمندی‌های فرهنگی و علمی کرمان را یادآور شد و گفت: بیش از 50 ناشر و هزاران نویسنده نام آور در استان کرمان در حوزه‌های مختلف تألیف و نشر مشغول فعالیتند، همچنین بیش از 200 موسسه چاپی و چاپخانه‌های فعال در استان کرمان به فعالیت می‌پردازند.

سعیدی حسینی عنوان کرد: استان کرمان به لحاظ کارنامه غنی فرهنگی و علمی و انتشاراتی از پنج استان اول ایران است که در رتبه‌بندی بالایی قرار دارد، این استان دارای کارنامه غنی فرهنگی در ایران و جهان است.

این فعال فرهنگی اعلام کرد: این ظرفیت وجود دارد که تولیدات بیشتر فرهنگی و انتشاراتی داشته باشیم و به اعتقاد من، ما می‌توانیم با بهره‌گیری از توان علمی و فرهنگی بومی خود، شاخص‌های انتشاراتی استان کرمان را ارتقا دهیم.

سرپرست شرکت تعاونی ناشران استان کرمان از پیشنهاد تشکیل کمیته صیانت از چاپ ‌و نشر استان که مدیرکل ارشاد استان کرمان، اخیرا مطرح کرده است، استقبال کرد و گفت: هر آنچه در توان داریم برای همکاری صمیمانه با کمیته صیانت از چاپ ارایه می‌دهیم و از  نظر مثبت مدیرکل ارشاد استان کرمان تشکر می‌کنیم. 

نمایشگاه کتاب استانی قزوین که صبح امروز فعالیت خود را آغاز کرد تا 22 مهر ماه در مرکز این استان با حضور 300 ناشر کشوری برپا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط