جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
معرفی یار مهربان در جعبه جادویی کرمان

سرپرست تعاونی ناشران استان کرمان از معرفی کتاب نویسندگان و ناشران کرمانی در صدا و سیمای مرکز کرمان خبر داد.-

سیدمحمد سعیدی حسینی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: معرفی کتاب تازه‌‌های نشر نویسندگان و ناشران استان کرمان در صدا و سیمای مرکز کرمان حرکتی برای افزایش آگاهی و بینش اجتماعی مردم کرمان و ترغیب جوانان به‌سمت مطالعه کتاب و ایجاد انگیزه بیشتر برای نویسندگان و ناشران کتاب استان است.
 
سرپرست تعاونی ناشران استان کرمان با اشاره به این‌که این تعاونی به معرفی کتاب و بیان اخبار مربوط به تازه‌های نشر استان در شبکه کرمان می‌کند، افزود: معرفی کتاب ناشران استانی در شبکه تلویزیونی را می‌توان یک تحول ساختاری در واحد خبر کرمان تلقی کرد و مدیران و سردبیران فرهنگی شبکه کرمان تلاش خود را برای افزایش میزان سواد رسانه‌ای و حمایت از صنعت چاپ‌ و نشر به‌کار گرفته‌اند.

سعیدی حسینی با یادآوری نقش صدا و سیما در تاثیرگذاری فرهنگی بر عموم مردم عنوان کرد: حمایت‌های صدا و سیما از کتاب و تازه‌های نشر، نشانگر نوعی جهش و تحول عمیق و ارتقای کیفیت فرهنگی در استان است که اکنون در ساختار خبر به ‌نمایش گذاشته می‌شود.

وی درباره محتوی بسته‌های فرهنگی و هنری ارایه شده از سوی سیمای کرمان در حوزه کتاب گفت: در این بسته‌ها علاوه بر معرفی کتاب، اخبار مربوط به حوزه چاپ ‌و نشر هم اطلاع‌رسانی می‌شود. در واقع، هدف اصلی این بسته‌های فرهنگی و هنری ایجاد فضایی سازنده‌ برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه کرمان است.

این فعال فرهنگی اظهار کرد: نتیجه همکاری شرکت تعاونی ناشران استان کرمان با صدا و سیما می‌تواند در کوتاه‌مدت و بلندمدت باعث تحول و جهش فرهنگی در استان باشد، به‌شکلی که اهالی استان کرمان با مفاخر فرهنگی و هنری خود بیشتر آشنا شوند و یک پل عاطفی بین نویسنده و ناشر با مخاطب در استان به‌وجود ‌آید.

سعیدی حسینی با بیان این‌که کارگروه ویژه‌ای در تعاونی ناشران استان راه‌اندازی شده است، افزود: در این کارگروه به‌ طور کارشناسی، کتاب‌های مهم، با محتوا و جدید که دارای شاخص‌های مطرح باشند، شناسایی می‌شوند.

سعیدی حسینی گفت: هر ماه بیش از ده‌ها عنوان کتاب در استان به‌چاپ می‌رسند و به‌همین دلیل، امکان معرفی همه کتاب‌های ناشران را نداریم اما همه کتاب‌های منتشر شده در استان کرمان را در فهرست قرار خواهیم داد و اولویت انتخاب معرفی را به کارگروه کارشناسی تعاونی واگذار می‌کنیم.

وی درباره شیوه معرفی کتاب در صدا و سیمای مرکز کرمان اظهار کرد: برای معرفی کتاب، خلاصه کوتاه از کتاب را حداکثر در دو سطر آماده می‌کنیم و به‌ همراه کتاب انتخاب شده به مرکز سیمای کرمان واحد خبر ارسال می‌کنیم. ما اعتقاد داریم که علاوه بر نمایش و معرفی عنوان و تصویر کتاب، همچنین نیاز به توضیحاتی هرچند کوتاه درباره کتاب ضروری است و این موضوع باعث آشنایی بیشتر فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان به کتاب می‌شود.

سرپرست تعاونی ناشران استان کرمان افزود: امیدواریم این حرکت فرهنگی و آموزنده همچنان در صدا و سیمای استان کرمان تداوم داشته باشد و در هفته‌های آینده زمان بیشتری به معرفی کتاب و اخبار مربوط به آن اختصاص داده شود تا این حرکت بتواند به‌ صورت پیوسته نقش حیاتی خود را برای ترغیب اهالی استان کرمان به‌سوی فرهنگ کتابخوانی و خرید کتاب ایفا کند.

سعیدی حسینی اعلام کرد: تمام سازمان‌های فرهنگی و نویسندگانی که عضو تعاونی ناشران استان کرمان نیستند، می‌توانند خلاصه‌ای از آثار نشر خود را به شرکت تعاونی ارسال کنند تا پس از طرح در کارگروه، فرصت مناسب برای معرفی کتاب‌هایشان اختصاص داده شود.

وی گفت: برنامه بعدی این شرکت تعاونی معرفی بیشتر آثار نویسندگان نام‌آور و جوان استان است و در تلاشیم تا برنامه‌ای جامع و هدفمند برای این موضوع طراحی کنیم.

سعیدی حسینی همچنین گفت: از صدا و سیما تقاضا کرده‌ایم تا زمانی را در هر هفته برای معرفی یک نویسنده استان‌ تعیین کند، زیرا این حرکت فرهنگی می‌تواند در کنار معرفی کتاب بسیار سودمند باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط