یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
مسابقه و نمایشگاه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان البرز

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان البرز استان قزوین از برپایی مسابقات کتابخوانی و نمایشگاه معرفی کتاب در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.-

سعید محمدخانی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که در کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان برقرار است، اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، مسابقه‌های کتابخوانی را با موضوع ماه مبارک رمضان برگزار می‌کنند و علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات فرهنگی می‌توانند منابع مورد مطالعه این مسابقه‌ها را از کتابخانه‌های البرز تحویل بگیرند و پس از مطالعه، خلاصه‌ای از مهم ترین مطالب آن را بنویسند. کارشناسان کتابخانه‌ای شهرستان البرز اسامی برگزیدگان را پس از ماه رمضان اعلام خواهند کرد. 

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز درباره برپایی نمایشگاه معرفی کتاب‌های مرتبط با ماه مبارک رمضان و قرآن کریم گفت: این نمایشگاه برای نخستین‌بار در شهرستان البرز برپا می‌شود. در این نمایشگاه منابع مکتوب با محور ماه رمضان، ادعیه و قرآن کریم عرضه می‌شوند.

وی افزود: تاکنون این نمایشگاه در کتابخانه «دهخدا» آغاز به‌کار کرده است و از ابتدای هفته آینده در سایر کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز نمایشگاه معرفی کتاب با موضوع قرآن و ماه رضان برگزار خواهد شد. 

محمدخانی از مصوبه افزایش کتابخانه‌های مشارکتی روستایی در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان البرز خبر داد و بیان کرد: افزایش تعداد کتابخانه‌های مشارکتی روستایی در مکان‌هایی نظیر بخش‌هایی از مساجد و حسینیه‌ها که اغلب در مناسبت‌های مذهبی مورد استفاده قرار می‌گیرند، به تصویب رسید.

وی ادادمه داد: در نظر داریم علاوه‌ بر تامین منابع مطالعاتی کتابخانه‌های مشارکتی، قسمتی از این اماکن را به ‌عنوان قرائتخانه برای محصلان و دانشجویان ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط