چهارشنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان میانه از احداث کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه خبر داد و گفت: رییس جمهور در سفر به استان آذربایجان شرقی، احداث 11 باب کتابخانه مرکزی در استان آذربایجان شرقی را ضروری دانست.-

فرزاد عمادی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: یکی از این کتابخانه‌های مرکزی، در شهرستان میانه قرار دارد که زمین این کتابخانه مشخص شده اما تاکنون به تایید نهایی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درنیامده است.
 
وی ادامه داد: با تخصیص اعتبارات مالی ویژه ساخت کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه، برای ساخت آن اقدام خواهیم کرد.

عمادی با بیان این‌که شهرداری میانه با اداره کتابخانه‌های این شهرستان همکاری خوبی دارد و برای ساخت کتابخانه مرکزی در میانه زمینی را هم اهدا کرده است،‌افزود: دریافت به موقع و منصفانه سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها، اداره کتابخانه‌های شهرستان میانه را پولدارترین اداره کتابخانه در سطح استان و حتی کشور کرده است. 

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان میانه درباره فعالیت شهرداری میانه در حوزه ساخت ‌و ساز کتابخانه‌ها برای ساکنان این شهرستان، گفت: تاکنون برای ساخت کتابخانه با این اداره صحبتی نشده است، شاید این همکاری در برنامه‌های آینده این دو اداره اتفاق افتد. 

وی بیان کرد: این شهرستان دارای دو باب کتابخانه در مرکز شهر میانه، سه باب کتابخانه در بخش‌های «تُرکَمانچای»، «کاغذکُنان» و «کَندوان» و یک باب کتابخانه مشارکتی در زندان میانه است.

عمادی ادامه داد: برای گسترش کتابخانه‌های مشارکتی، با حوزه علمیه میانه به توافق رسیدیم که مکان مناسب از سوی آنان تهیه شود و ما تجهیزات و منابع مورد نیاز آن را فراهم کنیم، اما به دلیل کمبود فضای فیزیکی ساختمان کتابخانه مشارکتی، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آن را تایید نکرد. 

وی عنوان کرد: شهرستان میانه با مساحت 55 هزار و 953 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 200 هزار نفر، حدود پنج هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌ای دارد.

وی درباره بخش مجزای کتابخانه کودک گفت: تنها یک کتابخانه شهرستان میانه دارای بخش مجزای کتابخانه کودک است که به‌ تازگی با اعتبارات عمرانی افتتاح شد، این بخش به امکاناتی مانند قفسه، میز و صندلی استاندارد، منابع مکتوب و بازی‌های فکری و آموزشی مجهز است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط