جمعه ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۰
نیم درصد واقعی سهم کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌شود

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان مرند گفت: شهرداری شهرستان مرند از درآمد و ظرفیت‌های مالی خوبی برخوردار است اما تنها حدود یک دهم سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها را پرداخت می‌کند./

نقی منافی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بيان اين‌كه شهرداری مرند در حوزه‌های مختلف فعال است و درآمد خوبی هم دارد، اظهار کرد: اداره کتابخانه‌های شهرستان مرند با اقدامات گوناگون و پیگیری‌ها روزانه می‌تواند بخشی از این سهم را دریافت کند.

‌وی ادامه داد: سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها بسیار محدود است و تنها برای مخارج روزانه کتابخانه‌ها مصرف می‌شود و نسبت به تجهیز، تعمیر و تزیین کتابخانه‌های این شهرستان ناتوانیم.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان مرند با بيان اين‌كه شهردای شهرستان مرند برای پرداخت مطالبات سال‌های 1384 و 1385 به اداره کتابخانه‌های شهرستان، کتابخانه مجهز و ساخته شده «شهید بهشتی» را با مساحت 510 متر مربع را تحويل داده است، گفت: شاید به نظر برسد كه اگر نهاد کتابخانه‌های کشور سهم کتابخانه‌ها را از نیم درصد هم کمتر تصویب کند، مشکلی ایجاد نشود. اين در حالی درست است که سهم مصوب به شکل مستمر و قانونمند از سوی شهرداری‌ها پرداخت شود. 

وی درباره حل مشکل دريافت سهم نیم درصد كتابخانه‌ها از درآمد شهرداري‌ها عنوان کرد: بهتر است از طریق نهاد کتابخانه‌های کشور،‌ مجلس شورای اسلامی یا نهاد ریاست جمهوری قانون ویژه‌ای مصوب شود، زيرا این مشکل برای اغلب اداره کتابخانه‌های کشور وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط