شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
کتابخانه «پیام» خرمدره افتتاح می‌شود

عملیات ساخت کتابخانه «پيام» روستاي نصيرآباد در شهرستان خرمدره استان زنجان به پایان رسيده و کتابخانه در هفته جاری افتتاح می‌شود.-

 رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان خرمدره استان زنجان در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: کتابخانه «پيام» در روستاي نصيرآباد شهرستان خرمدره  پیش از این قرار بود سوم خردادماه امسال افتتاح شود، اما به‌دليل تمام نشدن فعاليت تاسيسات ساختماني مراسم افتتاحیه برگزار نشد.

لیلا صباغی افزود: کتابخانه «پيام» در حال تجهیز است تا فعالیت خود را در هفته جاری با حضور مسوولان شهرستان، فرماندار و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان آغاز کند.

وی ادامه داد: روستای نصیرآباد دارای دو هزار و 500 نفر جمعیت است و در تلاشیم تا این جمعیت به خدمات کتابخانه‌ای دسترسی داشته باشند.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان خرمدره عنوان کرد: این کتابخانه با زیربنای حدود 120 متر مربع، در مرحله نخست به حدود دو هزار عنوان کتاب مجهز خواهد شد.

صباغی با بیان این‌که مشکلی در روند پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها وجود دارد و اغلب مسوولان کتابخانه‌های شهرستان‌های کشور با آن دست به گریبانند،‌ توضیح داد: بر اساس قانون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مصوبات مجلس شورای اسلامی، نیم درصد از درآمد کل شهرداری به کتابخانه‌ها تعلق دارد اما شهرداری‌ها معتقدند برخی از این درآمدها باید برای سایر خدمات شهرداری هزینه شوند و در جرگه هزینه‌های شهرداری قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: اعتباری که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها تعیین می‌کند، حدود 650 میلیون ریال در سال است این در حالی که پرداخت شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها حدود 200 میلیون است.

وی درباره راهکار این مشکل گفت: اگر قانون برای پرداخت و دریافت سهم نیم درصد کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها ضمانت اجرایی در نظر بگیرد به‌طوری که این ضمانت اجرایی در قوانین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجلس شورای اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد، پرداخت این سهم جزئی از روند فعالیت‌های شهرداری‌ها به‌شمار خواهد آمد.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان خرمدره درباره دیگر فعالیت‌های شهرداری با اداره کتابخانه‌های این شهر بیان کرد: تاکنون شهرداری خرمدره زمین کتابخانه‌های استاندارد «کوثر» و «افق» را به اداره کتابخانه‌های این شهرستان اهدا کرده است، این کتابخانه‌ها در بهترین  موقعیت جغرافیایی شهرستان خرمدره قرار دارند، زیرا دسترسی آسان عموم به این کتابخانه‌ها فراهم شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط