سه‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۰
افتتاح ساختمان جدید کتابخانه «شهید دستغیب»

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان همدان از افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید دستغیب در شهر «مَریانج» از توابع شهرستان همدان خبر داد.-

سعید محبیان، رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان همدان، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: این کتابخانه اکنون در مکانی استیجاری در شهر «مَریانج» فعالیت می‌کند. مدتی است که برای ساخت مکانی اختصاصی مناسب این کتابخانه اقدام کرده‌ایم و طبق توافق‌هایی که با فرمانده این منطقه صورت گرفت، باید این ساختمان در هفته دولت‌ قابل بهره‌برداری شود.

وی گفت: روند ساخت و ساز بنای کتابخانه «شهید دستغیب» کمی به کُندی پیش می‌رود که ممکن است در دهه فجر افتتاح شود اما با توجه به پیگیری‌های دولت دهم درباره پروژه‌های نیمه‌تمام، به یقین این مکان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رییس کتابخانه‌ مرکزی شهرستان همدان درباره بخش نابینایان و ناشنوایان در کتابخانه‌های استان همدان بیان کرد: تنها کتابخانه مرکزی شهرستان همدان به این بخش مجهز است و اکنون دارای 500 جلد کتاب بریل و پنج هزار عنوان کتاب گویاست.

محبیان افزود: این بخش با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی استان همدان به وسایل گوناگون و فراوان‌تری تجهیز شده است.

رییس اداره کتابخانه‌های شهرستان همدان درباره استقبال از این بخش گفت: استقبال از بخش مجزا نابینایان و ناشنوایان بسیار خوب و مطلوب است. در نظر داریم تا در این بخش نیرو جدید و متخصص به این حوزه را استخدام کنیم که پیش‌بینی می‌شود با به‌کار گیری این فرد، هم مشکلات ما در این حوزه کمتر خواهد شد و هم خدمات کتابخانه‌ای ویژه این اقشار به بهترین شکل ارایه شود.

وی ادامه داد: فعالیت تخصصی بخش نابینایان و ناشنوایان کتابخانه از یک سو و تعداد نه‌چندان زیاد این اقشار در شهرستان همدان از سوی دیگر سبب می‌شود تا برای گسترش بخش نابینایان و ناشنوایان در سایر کتابخانه‌ها تلاشی نکنیم.

محبیان درباره سایر برنامه‌های اداره کتابخانه‌های شهرستان همدان بیان کرد: در کتابخانه مرکزی شهرستان همدان فعالیت سیستم بلوتوث اطلاعات کتابخانه‌ای با موفقیت و استقبال خوبی روبه‌رو شد و اکنون می‌کوشیم تا این سیستم در کتابخانه‌های آزادی و اعتمادیه راه‌اندازی شود.

وی در پاسخ به این سوال که «تعامل اداره کتابخانه‌های شهرستان همدان با شهرداری این شهرستان براي دریافت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری‌ها چگونه است؟» عنوان کرد:‌ شهرداری شهرستان همدان با اداره کتابخانه‌های این شهرستان تعامل خوبی دارد و سال به سال نسبت به پرداخت این سهم تلاش بیشتری می‌کند، به‌گونه‌ای که سهم کتابخانه از درآمد شهرداری‌ در سال 1390 نسبت به سال 1389 بهتر شد و سال 1389 نیز نسبت به سال 1388 بهتر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها