شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
«قرارگاه ناخوشی» به روي شعر دوستان گشوده شد

سومین دفتر شعر مازیار نیستانی با عنوان «قرارگاه ناخوشی» منتشر شد. این مجموعه دربرگیرنده تازه‌ترين سروده‌هاي نيستاني با مضامین عاطفی و اجتماعی است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سومین مجموعه شعر مازیار نیستانی با عنوان «قرارگاه ناخوشی» از سوی نشر بوتیمار راهی بازار کتاب شد.

این دفتر با فاصله زمانی حدود 9 ساله از دومین مجموعه شعر نیستانی به چاپ رسیده است.

نیستانی در گفت‌و‌گو با «ایبنا» درباره این کتاب توضیح داد: این دفتر شعر حاصل 9 سال فعالیت من به‌طور ویژه در عرصه شعر است، البته فرم یا قالب ثابتی در این شعرها دیده نمی‌شود و اغلب آن‌ها تجربی‌اند.

وی ادامه داد: این مجموعه در برگیرنده 33 قطعه شعر نو است که اغلب درباره موضوع و مضامین عاطفی سروده شده‌اند، البته تاحدودی مضامین اجتماعی نیز در این شعرها دیده می‌شود.

این شاعر درباره تفاوت این مجموعه با دو دفتر شعر پیشین خود گفت: به‌طور حتم این دفتر تفاوت‌هایی اساسی با دو دفتر قبلی من دارد، به‌ویژه پس از تلاطم‌هاي جريان شعر در دهه 70،  زبان سروده‌های من نيز دستخوش تغییراتي شد. 

نیستانی درباره دیگر ویژگی‌های این مجموعه یادآور شد: در شعرهای دفتر سوم تلاش کرده‌ام معنا را چندگانه به‌کار بگیرم و واژه‌ها را در زمینه چندگانگی معنای آن‌ها بنشانم. همچنین از ساختارزدایی که در ادبیات مرسوم بوده است، نيز فاصله گرفته‌ام.

مازیار نیستانی متولد 1360 در کرمان و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت صنعتی است. وی فعالیت جدی‌اش را در عرصه شعر از سال 1376 آغاز کرده است.

پیش‌تر از این شاعر دو مجموعه شعر «عکس یادگاری» (1380) و «پاشیلی‌ها» (1382) به چاپ رسیده است. 

همچنین کتاب «بیرون پریدن از صف» (گفت‌وگو، نقد، نظر و مقاله درباره علی باباچاهی) و «یکی بود یکی دیگه هم بود» (مجموعه داستان کرمان) از دیگر آثار نیستانی هستند.

مجموعه شعر «قرارگاه ناخوشی» امسال(91)، در 72 صفحه از سوی نشر بوتیمار منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط