پنجشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
مخاطبان از نقد عملكرد «مرد خاكستري اصلاحات» استقبال كردند

كتاب «سراب سياست» پس از يك ماه به چاپ دوم رسيد. اين اثر، جريان اصلاحات و در راس آن، عملكرد سيدمحمد موسوي‌خوئيني‌ها را بررسي و نقد كرده است._

محمدرضا اميني، نويسنده اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، عنوان كرد: موسوي‌خوئيني‌ها از جمله افراد تاثيرگذار در وقايع سياسي ايران به ويژه در قضاياي تير 78 و خرداد 88 بود. در اين كتاب سعي كردم عملكرد و تاثيرات وي در اين وقايع را بازخواني كنم.

وي افزود: موسوي‌خوئيني‌ها در تاريخ 15 تير 87 نامه‌اي از «سعيد امامي» مبني بر افزايش محدوديت مطبوعات در روزنامه «سلام» منتشر كرد كه تكذيب امامي را به دنبال داشت. همين امر سبب تعطيل اين روزنامه شد.

اميني ادامه داد: مديران مسوول مطبوعات ايران كه در آن زمان، از همفكران موسوي‌خوئيني‌ها بودند، با ايجاد تنش در فضاي سياسي و اجتماعي كشور، دانشجويان را تحريك كردند كه به بروز حادثه كوي انجاميد.

وي موسوي‌خوئيني‌ها را «مرد خاكستري» اصلاحات ناميد و گفت: پيش از اين كتابي درباره اين چهره سياسي منتشر شده بود كه به اعتقاد من، چندان منصفانه به نظر نمي‌رسيد و از اسناد غيرمطمئن بهره گرفته بود. در اين كتاب سعي كردم براي زدودن ابهامات، به اسناد معتبر ارجاع دهم و در فضايي منصفانه به نقد عملكرد او بپردازم.

وي يادآوري كرد: از رهگذر بررسي انديشه اين چهره سياسي، گذري مختصر نيز بر تاريخ انقلاب اسلامي و همچنين نقد جريان اصلاحلات به طور كلي داشته ام.

چاپ نخست كتاب «سراب سياست» چهارم دي ماه با شمارگان 3000 نسخه و به بهاي 76000 ريال منتشر شده بود و چاپ دوم آن نيز به زودي از سوي انتشارات اشراق حکمت و فرهنگ اسلامی روانه بازار نشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط