دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۳۶
علی‌اصغری: بودجه استانی جشنواره شعر فجر افزایش یابد

منصور علی‌اصغری، شاعر و برگزیده استانی دومین جشنواره شعر فجر، معتقد است برای برپارتر شدن جشنواره بهتر است بودجه استانی این جشنواره افزایش یابد تا چنین مراسمی تنها به برپایی یک شب شعر خلاصه نشود.-

علی‌اصغری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: پس از گذشت پنج دوره از برگزاری جشنواره بین‌المللی شعر فجر و طی نخستین‌تجربه‌هایش، اکنون این جشنواره در مسیری قرار دارد، که تاحدودی جایگاه حقیقی‌اش را یافته است.

وی با تاکید بر این موضوع که هنوز جشنواره به پیمودن راهی طولانی نیاز دارد، افزود: به تلاش بیشتری نیاز داریم تا جشنواره به جشنواره‌ای حقیقی تبدیل شود.

این شاعر به برپایی جشنواره استانی در ۹ استان کشور و پوشش دیگر مناطق از سوی این استان‌ها اشاره و تشریح کرد: ۹ گانه شدن مناطق استانی جشنواره شعر فجر اقدام خوبی‌ است و سبب می‌شود شاعران استان‌ها با یکدیگر آشنا شوند و به تبادل اندیشه‌ها و تجربه‌های شعری بپردازند.

وی با تاکید بر بحث اعتبار مالی جشنواره ادامه داد: شایسته است دبیرخانه مرکزی توجه ویژه‌ای به اختصاص دادن اعتبار مالی برای استان‌ها داشته باشد و تمامی اعتبار و بودجه جشنواره صرف مراسم افتتاحیه و اختتامیه نشود.

علی‌اصغری یادآور شد: اگر بودجه مناسب و بیشتری برای استان‌ها در نظر گرفته شود، شاعران استانی مراسم گسترده‌تر و بهتری می‌توانند برگزار کنند و جشنواره شعر فجر در استان‌ها تنها به برپایی یک شب شعر محدود نمی‌شود.

وی در ادامه به میزبانی استان مازنداران در این دوره از جشنواره شعر فجر اشاره و تشریح کرد: استان مازندران در بخش استانی ششمین جشنواره شعر فجر در ۲۵ بهمن میزبان دو استان گلستان و گیلان است. این برنامه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به صورت شعرخوانی اجرا می‌شود و از هر استان ۱۱ شاعر جوان و یک شاعر پیشکسوت حضور دارند.

دبیر علمی جشنواره شعر فجر در استان مازندران در پایان افزود: علاوه بر این شاعران، از تهران نیز سه شاعر به عنوان مهمان حضور دارند. این شاعران برای حضور در مراسم طبق معیارهای دبیرخانه مرکزی جشنواره شعر فجر انتخاب و دعوت شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط