یکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
8 راهكار براي توسعه كتاب و كتابخواني

اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، هشت راهكار توسعه كتاب و كتابخواني را با هدف افزايش سرانه كتاب از شش جلد به هشت جلد كتاب به ازاي هر دانش‌آموز ارايه كرد.-

علي نيك‌پي، كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر اظهار كرد: اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران براي نخستين‌بار در دو شهرستان شهريار و شهرري به آموزش 1000 كتابيار پرداخته است. همچنين اين اداره اكنون دوره‌هاي ضمن خدمت، در حال آموزش مديران، معاونان و مربيان پرورشي با هدف گسترش فرهنگ مطالعه‌ را برگزار مي‌كند.

وي افزود: اهداي كتاب به كتابخانه كلاسي توسط دانش‌آموزان، افزايش مشاركت‌ دانش‌آموزان در فعاليت‌هاي كتابخانه، ارايه روش‌هاي مناسب مطالعه به دانش‌آموزان، آشنايي مربيان و دانش‌آموزان با شاخص‌هاي توسعه فرهنگ كتاب و كتابخواني از طريق برگزاري كلاس‌هاي آموزشي و نصب تابلوهايي در مدارس با محتواي آگاهي از تازه‌هاي نشر و راهكارهاي افزايش مطالعه، از ديگر اقداماتي‌اند كه اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران با هدف توسعه كتاب و كتابخواني ارايه كرده است.

كارشناس مسوول فرهنگي ـ هنري اداره كل آموزش و پرورش شهرستان‌هاي استان تهران يادآور شد: از ديگر راهكارهايي كه اين اداره براي توسعه كتاب و كتابخواني ارايه كرده است و در شهرستان‌هاي استان تهران در حال برگزاري‌ آنند، مي‌توان به حضور مولفان، ناشران و تصويرگران حوزه كودك در مدارس اشاره كرد.
 
اين اداره همچنين در قالب همايشي با عنوان «مطالعه مفيد» استعدادهاي دانش‌آموزان و فرهنگيان در حوزه تاليف و نشر كتاب را شناسايي مي‌كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط