یکشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۵
«استعاره و مجاز با رویکردی شناختی» به بازار كتاب مي‌آيد

«استعاره و مجاز با رویکردی شناختی» نوشته آنتونیو بارسلونا، به زودی روانه بازار نشر می‌شود. در اين اثر، مقالاتی از نويسندگان مختلف، درباره استعاره و مجاز، آورده شده است.-

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران (ایبنا)، این كتاب از بخش‌های متعددی تشكیل شده و نویسنده در قالب مقالات به موضوعات متفاوتی پرداخته است.
 
«اثر متقابل استعاره و مجاز»، «فرضیه توارث: تعامل میان سلسله مراتب استعاری و مجازی»، «دامنه‌ استعاره» و «جنگاوری استعاری در خلیج: چارچوب‌های خاورشناس در پوشش خبری» عنوان برخی از مقالات اين كتاب است كه در دو همایشی که آنتونیو بارسلونا در سال ۱۹۹۷ ترتیب داده بوده است، ارايه شده‌اند.

این مجموعه به چند موضوع در ارتباط با نظریه‌‌شناختی، درباره  استعاره و مجاز می‌پردازد و می‌تواند نمونه‌ خوبی از چگونگی بکارگیری آن باشد. مقالات این كتاب توسط نویسندگان مختلفی، در دو همایش نوشته شده و آنتونیو بارسلونا، آن‌ها را در قالب مجموعه مقالات اين كتاب گرد هم آورده است.

به اعتقاد بارسلونا،‌ نظریه‌‌شناختی استعاره و مجاز، جنبه‌ای اساسی از قلمروی زبان‌شناسی شناختی است و از آن‌جایی كه ممكن است برخی مخاطبان كتاب با اصول كلی زبان‌شناسی شناختی آشنایی نداشته باشد، بارسلونا، پیش از ارایه مقالات، نگاهی گذرا به این موضوعات هم داشته است. 

در بخشی از مقدمه این كتاب آمده: «نگارنده، نقطه نظرات خود درباره‌ برخی از این مسايل را در مقدمه و در مقاله‌ دیگری در این مجموعه طرح می‌کند، اما لزوما سایر نویسندگان این مجموعه، این نظرات را قبول ندارند. نگارنده هم لزوما با تمام مسايلی که دیگران مطرح کرده‌اند، توافق کامل ندارد. سعی شده در این مجموعه گوشه‌ای از تنوع دیدگاه‌ها نمایانده شود تا سرزندگی زبان‌شناسی شناختی حفظ گردد.»

«استعاره و مجاز با رویکردی شناختی»، نوشته آنتونیو بارسلونا، با ترجمه فرزان سجودی، لیلا صادقی و تینا امراللهی، در 418 صفحه، به زودی از سوی نشر «نقش جهان» روانه بازار كتاب  می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها