یکشنبه ۴ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۳۵
مسافر آستانه :نمايشنامه نويسي معضلي در تئاتر دفاع مقدس

در نشست پنجمين گردهمايي هنرمندان تئاتر دفاع مقدس كه صبح امروز در تالار كوثر برگزار شد،"حسين مسافر آستانه "دبير اين گردهمايي گفت: به علت نا آشنايي نمايشنامه نويسان با مقوله دفاع مقدس در حوزه نمايشنامه نويسي معضل داريم و در اين گردهمايي سعي داريم مفاهيم دفاع مقدس را آن چنان كه بوده يا بايد باشد در صحنه تئاتر به نمايش بگذاريم.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)،در ابتداي نشست مطبوعاتي پنجمين گردهمايي تئاتر دفاع مقدس"حسين مسافر آستانه" مدير عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و دبير اين گردهمايي به ارائه و ارزيابي برنامه هاي سال هاي گذشته پرداخت و گفت:در زمينه تئاتر دفاع مقدس كمبودها را شناسايي كرده ايم و لازم ديديم شرايطي ايجاد شود كه دست به توليد بزنيم.

وي با بيان اين مطلب كه پنجمين گردهمايي تئاتر دفاع مقدس با حضور 110 هنرمند تئاتر 7 تا 9 آذر در رامسر برپا مي شود،ادامه داد:طي اين چند روز سه تشكل يا ورك شاپ بازيگري و كارگرداني،نمايشنامه نويسي و پژوهش نقد كه هر يك سه جلسه خواهند داشت به ترتيب با حضور فرهاد مهندس پور،عليرضا نادري و مسعود براهني برگزار مي شود . 

مسافرآستانه عنوان كرد:به علت نا آشنايي نمايشنامه نويسان با مقوله دفاع مقدس در حوزه نمايشنامه نويسي معضل داريم و در اين گردهمايي سعي داريم مفاهيم دفاع مقدس را آن چنان كه بوده يا بايد باشد در صحنه تئاتر به نمايش بگذاريم. 

وي با اشاره به اين كه اين ورك شاپ ها با هدف رفع كمبودها و در نظر گرفتن بحث آموزش برگزار مي شود،گفت:نتيجه و جمع بندي اين گردهمايي را طي يك بيانيه در جلسه اختتاميه اعلام مي كنيم. 

مسافرآستانه اضافه كرد:در حاشيه گرهمايي تئاتر دفاع مقدس كتاب "نشاني نشانه "كه بسيار مفيد است و چند سال بر روي آن كار شده به همراه كتابي درباره شخصيت ديني "امام موسي صدر" توزيع مي شود.

در اين برنامه كه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد "محمد حبيبي" دبير اجرايي پنجمين گردهمايي تئاتر دفاع مقدس نيز حضور داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط