یکشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰
«در جهان داستان‌هاي مدرنيستي» بي‌نياز منتشر مي‌شود

كتاب «در جهان داستان‌هاي مدرنيستي»، نوشته فتح‌الله بي‌نياز به زودي منتشر مي‌شود. به گفته وی در اين كتاب مولفه‌هاي داستان‌هاي مدرن به طور جامع طرح شده و وجوهي چون معناباختگي، اعتراف و‌ گرايش به ژانر پليسي و معمايي در اين آثار بررسی شده است.-

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، بي‌نياز درباره اين اثر پژوهشي توضيح داد: در اين اثر مشخصه‌هاي داستان‌هاي مدرنيستي با نگاهي جامع نقد شده است. همچنين موضوع توجه به زمان در داستان‌هاي مدرن كه تا به حال كمتر مورد توجه بوده، ‌نيز جمع‌بندي و بررسي شده است. 

وي با اشاره به سرفصل‌هاي مختلف اين كتاب افزود: اعتراف و نگاه به تاريخ، عدم قطعيت، اعتراف در داستان‌هاي مدرنيستي،‌ معناباختگي و پوچ‌انگاري از سرفصل‌هاي اين كتابند. همچنين برخورد با مسايل دروني مانند موضوع تحقير در شخصيت‌پردازي‌ها با نگاه به ساختارها و تكنيک‌هاي داستان‌نويسي در داستان‌هاي مدرن نيز در اين اثر واكاوي شده است.

وي همچنين تصريح كرد: در كتاب «جهان داستان‌هاي مدرنيستي» سعي داشتم يكي از وجوه بارز اين داستان‌ها را كه وجه پليسي-‌معمايي آن‌هاست،‌ با نگاهي تازه به بنيان‌هاي و ريشه‌هاي اين گرايش، مد نظر داشته باشم.

«در جهان داستان‌هاي مدرنيستي» كه حدود 300 صفحه است، از سوي نشر افراز به چاپ خواهد رسيد. بي‌نياز همچنين در حال حاضر مجموعه چند جلدي «نقد، ‌تحليل و تفسير چند داستان معتبر قرن بيستم» را در حال نگارش دارد كه جلد اول اين مجموعه به زودي از سوي همين ناشر منتشر مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط